Welke console?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Misschien wil ik binnenkort een console aanschaffen aangezien ik geen zin heb om telkens mijn laptop / pc te moeten upgraden om games te spelen en de graphics van de huidige & next gen consoles al goed tot zeer goed zijn.

Maar ja, dan ga je eens wat "research" doen en heb je zoveel keuze... Ps2, Xbox, Xbox360 en straks de ps3. Die nieuwe console van Nintendo lijkt me niet echt iets... het zijn toffe spellen enzo, maar meestal ook wat "kiddy".

Waar ben ik naar op zoek? Een console met veel variatie in spellen. (Vechtgames > Mortal Kombat, Tekken, Autorace > Gran Tourismo.. spellen als GTA, Rayman.. van alles wat eigenlijk).

Jullie kunnen natuurlijk geen keuze voor mij maken, maar misschien ervaringen posten met verschillende consoles? Ik neem aan de de nieuwe consoles allemaal wel beschikken over games die op 16:9 kunnen draaien? (Dus niet stretched, maar echt breedbeeld) en uiteraard moet het allemaal lekker strak zijn op m'n 100hz tv :p (Geen HDTV / Plasma).

Nouja, gooi maar wat ervaringen / tips e.d. neer .. :)

Thanks !

Grz,

Dennis

Ik heb zelf de xbox360. Ben hier zeer tevreden over en deze console heeft erg mooie spellen. Ik heb er een draadloze controler bij wat ook ideaal is. Het enige min punt is dat niet alle oudere xbox spellen op de xbox360 gespeeld kunnen worden. En vaak is voor een nieuwer spel weer een update nodig voor de xbox.

Ik heb zelf al een aantal jaren de PS2 en die bevalt me prima op breedbeeld(16:9). Het is ook afhankelijk van de game of je echt breedbeeld kunt instellen. Gran Turismo 4, Need for Speed Most Wanted zijn bijvoorbeeld games die goed op breedbeeld te spelen zijn.

Dit is toch niet zo eenvoudig als je denkt Breezer.
Zelf heb ik de PS2 en de 360 en ga zeker nog de PS3 en de Wii aanschaffen.

Als je grafisch alles op en top wil hebben zal je toch voor de 360 of de PS3 moeten gaan.
Tegenwoordig maken alle grote gamefabrikanten voor beide consoles de games, zoals bijv GTA die oktober 2007 uit moet komen, die zal niet meer exclusief als eerst bij Sony uitkomen, maar tegelijk op beide consoles.

Over de Wii, ja het is kiddy, maar ze blijven wel vernieuwen, wat Sony en M$ doen is te verwachten, en dat weet je bij Nintendo nooit... de reden dat ik ze alle 3 neem is omdat je op de Sony leuke gadgets hebt als Eye toy (wat nu ook begin oktober op de 360 komt) Sing Star en Buzz, de Nintendo.... omdat ze Mario hebben :o En de 360 heb ik dan al (inmiddels de 2e, eerste is overleden:( ) en de reden daarvan is geweest dat de een zeer goede live functie hebben. Niks is leuker dan online mensen ontmoeten (en vervolgens daar naartoe gaan voor een lang weekend Finland :thumb: ) en online af te maken of afgemaakt te worden.

Als je er uit bent zie ik je vanzelf wel op een van de consoles online ;)

Succes

*Neemt aanloop, rent als een dolle op dit topic af en schopt hem weer helemaal naar boven".

Ik zit de laatste tijd weer te denken van welke console ik zou aanschaffen. Op dit moment gebruik ik een gewone Xbox van iemand en opzich is dit best vermakelijk ware het niet dat de graphics niet echt geweldig zijn. (Beetje kartelig, uitgerekt > breedbeeld TV). Er komen ook geen spellen meer voor uit, dus dat is niet echt een optie helaas.

De Wii lijkt me ook erg tof, maar zou hem eerst moeten zien... de 360 spreekt mij op dit moment het meest aan en de PS3... weet niet wat ik ervan moet verwachten.

Ik wacht nog even af op prijsdalingen, want 299 voor een console is op dit moment voor mij een hele hoop geld. (En dinnetje wil ook nog op vakantie enzo :p).

Kan iemand me wat vertellen over de verschillende soorten games op de 360? Ik speel vooral vecht (Dead or Alive alike), spellen als Fable (Hoe noem je dat, RPG?) etc. Is daar genoeg aanbod voor?

Op dit moment zijn er voor de 360 3 RPG games (Oblivion, Enchanted Arms en Phantasy). Op de roll staan er nu nog 2 (voor zover bekend) Blue Dragon (geen idee) en Mass Effect.

Voor vechtspellen is er, jaja, Dead or Alive en Rumble Roses... op de Arcade heb je ook klassiekers zoals Doom, Street Fighter II en Ultimate Mortal Combat... ook een nieuwe Small Arms.

Tja, als je al een Xbox hebt lijkt het mij logischer om voor de 360 te gaan, je kan veel oude spellen op de 360 spelen, tevens als je al Live hebt kan je je gamertag meenemen naar de nieuwe box. Wel wil ik je adviseren om voor de versie van 399,00 te gaan ipv die van 299,00. Bij de 399 versie heb je een harde schijf van 20 gb (die los 99,00 kost) en een draadloze controller (die los 44,95) kost. Koop je die van 299 moet je in ieder geval een memorystick aanschaffen die al snel 35,00 kost en maar 64 mb heeft.
Die van 299,00 is wel voordeliger als je de box bij een gsm abo gratis krijgt en die accessoires erbij aanschaft. (dan ben je zo'n 150 extra kwijt ipv 400). Het nadeel hieraan is dat je wel weer een abo moet aanschaffen.

Sterkte bij je beslissingen en veel wijsheid toegewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan