Welke control is geselecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

BromsnorII

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo,

Weet iemand hoe ik in VBA kan detecteren welke control is gesecteerd? Als ik bijvoorbeeld een op een label klik gaat de sun van de betreffende label draaien genaamd Labelx_click. Nu wil ik een algemeen sub schrijven welke in deze click sub wordt opgenomen. Maar in deze algemene sub moet ik wel weten welke control (in dit geval labelx) is geselcteerd.

Bij voorbaat dank voor het meedenken

Sietse

Dat zou het volgende kunnen zijn als je dat bedoeld:

Code:
Me.ActiveControl.Name

Je hebt me een stuk op weg geholpen, daarvoor veel dankt. Het heeft niet helemaal geleid tot de oplossing maar ik probeer het nu weer zelf verder uit te zoeken. Mocht het niet lukken dan kom ik je (jullie) weer vragen.

Tot zover heel erg bedankt,
Sietse

Dit antwoord heeft mij wel verder geholpen met andere vraagstukken. MAar wat ik eigenlijk bedoelde wat kun je in VB ook zien welke control door de muis wordt aangeklikt? In VB wordt het bijhorende klikevent dan opgeroepen.

Wat ook zou kunnen helpen is een code die detecteerd welke sub op het moment van een muisklik wordt geactiveerd. (v.b. xxx.ActiveCode wordt dan Private Sub CommandButton1_Click().

Je zou een Public variabele kunnen gebruiken waar de naam van de sub in komt te staan.
Iedere sub zou dan als eerste uitvoerbare statement die variabele van een waarde kunnen voorzien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan