welke cooler voor 1151

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampzooi255

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
Kan ik voor socket 1151, een cooler voor 1150, 1155 of 1156 gebruiken?
En kan iemand me misschien een goede aanraden?

Alvast bedankt

Als je even op deze link klikt zul je zien dat bij de koelers wordt aangegeven voor welke sockets ze geschikt zijn en welke diameter de fan heeft die erop zit.
Je moet echter wel kijken naar de hoogte van de koeler, sommige zijn dusdanig hoog dat ze niet in elke computerkast passen !
De groene sterretjes achter de verschillende koelers geeft aan hoe deze beoordeeld wordt en daaronder kun je de reviews bekijken met opmerkingen over voor- en nadelen en montage-gemak etc.

hé Dank je wel.
ik zie wel dat het aanbod heel erg beperkt is. van de eerste 10 pagina's (keuze uit 240 coolers) staan er maar 3 voor de 1151 tussen.

Ik vindt het vreemd dat een cooler voor de 1151 wel voor 775,1150,1156,1155 geschikt is, maar andersom kan ik hem niet kiezen.
Klopt dat, of is de fabrikant gewoon vergeten de 1151 te vermelden?

Alvast bedankt

Dat heeft denk ik alles te maken met het feit dat de socket 1151 ( Skylake ) nog maar zeer recent in beperkte uitvoeringen voor de consument beschikbaar is.
Dat zal de komende maanden wel veranderen.

Ah duidelijk.

Op Alternate kan ik in de PC builder bij 1151 socket gewoon coolers voor 1150 1155 1156 en 775 keizen. Neem aan dat die jongens het wel weten.

Ok Scrap, ik weet genoeg. Bedankt voor de info

Omdat de socket 1151 maar 1 pen meer heeft dan de 1150 is deze maar marginaal groter en zal de koeler voor de 1150 socket naar mijn idee probleem passen maar dat zou je ter controle moeten nameten aan de hand van de hart-afstand van de montage-gaten in het moederbord, dan weet je het zeker.
Succes in elk geval.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan