Welke DDR3 geheugen kunnen jullie mij aanraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bucari007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Hallo,

Aangezien mijn computer steeds trager wordt, wilde ik hem graag uitbouwen. Ik ben gebruik de computer voornamelijk voor algemeen gebruik, aardig wat gamen (m.n. games als LA NOIRE, etc zou ik goed willen draaien, daarnaast game ik niet online), en daarnaast nog af en toe wat videobewerking. Ik wil graag een computer die weer een paar jaartjes mee kan op dit gebied, het hoeft echter geen top of the bill te zijn.

Ik ben al een poosje aan het zoeken geweest en ben tot de volgende combinatie gekomen:

Moederbord: Asus F1A75-m
Processor: Amd A8-3870k
Geheugen: ??????

Ik kom zoveel verschillende DDR3 tegen, die ik wel moet hebben, aangezien er nu een DDR2 inzit. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb geen heel groot budget, maar voor mij gaat het er met name om dat het moederbord en processor wel goed hun werk kunnen doen en deze dus niet belemmert worden door het geheugen.

Ik heb hier verder echt geen verstand van, maar hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips en aanwijzingen!!

Alvast erg bedankt!

Groet!!

je moederbord heeft/kan:
max 64 GB geheugen,
4 geheugen sleuven,
ondersteund DDR3 tot 1866Mhz

4GB is meestal wel voldoende, maar geheugen is erg goedkoop dus ik zou 8GB nemen, dan heb je ook genoeg voor in de toekomst,
waarschijnlijk is dat dan genoeg
dit is de goedkoopste ddr3(op azerty) van de hoogste snelheid die je moederbord ondersteund:
http://azerty.nl/0-756-434811/geil-ddr3-evo-corsa-series-dual-channel-kit-.html
52 euro.
4 gb van 1866 Mhz is dan ongeveer de helft (28 euro)
als je op 1333 Mhz zit is het 18 euro voor 4Gb en 26 voor 8GB(minimaal)

@Gijs1

Ik zou gelijk even kijken! Bedankt voor je snelle reactie!
IS het een beetje een logische keuze verder voor wat ik wil?
Of toevallig nog tips/tricks?

de meeste gamepcs hebben 4gb geheugen. maar let wel op dat je voeding het ook nog aan kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan