welke DLNA-Server / mediaspeler??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een softwarematige DLNA-server.

Ik heb een Samsung TV (ES7000) met AllShare. Samsung levert ook AllShare voor PC waarmee je media kunt selecteren en afspelen op je TV.
Alleen ondersteund deze software geen ondertiteling zoals .srt bestanden (Althans ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb later PS3 Media Server geinstalleerd. Deze is erg instabiel bij mij (Windows 7 Ultimate). De ene keer wel ondertitels, de andere keer niet, en een andere keer kan de TV de PS3 Media Server niet eens vinden.

Windows Media Player werkt ook gewoon niet goed.

Ook ben ik al bezig geweest met VLC, maar daar kom ik ook niet uit.

Ik zoek gewoon een simpel stukje software welke een DLNA server maakt en die ondertiteling ondersteund.

Wat wel mooi is van de AllShare Software voor de PC is dat ik de film/tv (geluid, vooruit, achteruit, play, pauze) kan bedienen vanaf mn laptop die naast me staat.
Ik kan ook een aantal DVD bestanden, in het geval van een 'video_ts' map, achter elkaar kan zetten.

Het zou nog mooier zijn als ik ook BluRay en DVD iso bestanden zou kunnen afspelen met ondersteuning van de menu's.
(Ik weet dat je hiervoor eigenlijk het beste een echte hardware mediaplayer voor kan nemen)

Graag jullie adviezen.

Mvrgr.

Nossie

Hallo!

Dit moet kunnen met Allshare, zolang je de naam van de ondertiteling maar precies dezelfde naam geeft als het filmbestand. Dus stel dat jouw film Pietje_Puk123.mp4 heet dan moet het srt bestand ook Pietje_puk123.srt heten. Als het goed is moet dit allemaal kunnen met Allshare.

Inderdaad zoals je aangeeft heb je voor het andere eigenlijk een hardwareplayer nodig, maar misschien kan het ook met Serviio.

Ik hoop dat het zo werkt, laat het anders weten!

Hallo Hiddehoi,

Via AllShare lukt het niet. All verschillende pogingen gedaan maar helaas...
Als ik diezelfde harddisk direct op de TV aansluit werkt het wel. En dan gaat het ook via de 'app' AllShare van de TV.

Er gebeurt via het netwerk ergens iets waar de ondertiteling 'kwijt raakt' denk ik.

De harddisk is via USB gekoppeld aan mijn TP-Link router TL-WDR3600. Deze is DLNA gecertificeerd.
Maar het rare is dat ik via de AllShare PC software deze netwerk schijf niet kan delen.
Ik kan wel handmatig een bestand opzoek via de pc software op de schijf en dan afspelen, maar ook weer zonder ondertitels.
Tijdens het schrijven van dit bericht begin ik eigenlijk te vermoeden dat de fout waarschijnlijk in de router zit.

Morgen eens een andere opstelling proberen met de externe harddisk gekoppeld aan de pc of laptop....wordt vervolgd.

mvrgr.
Nossie

Nou het heeft even wat langer geduurd maar heb de volgende resultaten:

Harddisk rechtstreeks op TV: Gaat goed met ondertiteling

Harddisk op DLNA-router/server TP-Link TL-WDR3600: Kan geen mappen delen in AllShare PC Software en de ondertiteling werkt niet. Tevens staan alle datums in het jaar 1970?? Ondertiteling werkt wel via PS3 Media Server, maar PS3 Media Server werkt onstabiel bij mij

Harddisk op laptop/PC via AllShare PC Software: map gedeeld en de ondertiteling werkt

Als ik als zo doorneem denk ik dat er ergens iets fout gaat tussen de router en de AllShare software van de pc of tv.
Als ik de harddisk op de router aansluit en dan benader via mijn telefoon of tablet met BSPlayer wordt de ondertiteling wel door gegeven.
Dus daarmee sluit ik de router (denk ik) uit en ligt het aan de AllShare software.

Iemand nog een goed stabiel en bij voorkeur gratis alternatief voor PS3 Media Server?? (of tips om PS3 Media Server stabiel te krijgen)

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr,

Nossie

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Samsung 55 es 8000 tv. Om bestanden af te kunnen spelen op mijn tv vanaf mijn pc, kun je als ik het goed begrijp, gebruik maken van AllShare. Ik kan echt Allshare niet installeren. Hij geeft de volgende featureoverdrachtsfout: -2 het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. Ik maak gebruik van Windows 7 64 bits.

Bvd,

Romen

Hi Romen,

Misschien dat het beter is hier een nieuw topic voor te starten of contact op neemt met Samsung via www.samsung.nl. Daar kun je een live-chat starten met een helpdesk medewerker. Ik heb de ervaring dat ze je daar goed kunnen helpen. Succes ermee.

Hallo allen,

Wat mijn eigen problee betretft; Ik heb contact gehad met zowel Samsung en TP-Link. We zijn e achter gekomen dat de TP-Link router niet helemaal 100% DLNA compatible is. TP-Link heeft gezegd hier iets aan te gaan doen en dit in een firmware update te gaan verwerken. Dus hopelijk binnenkort opgelost.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Gr.
Nossie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan