Welke domein naam kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxboy

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem. Ik wou een blog over vissen maken. Nu dacht ik als domeinnaam het liefst visblog te kiezen of anders vissersblog. Wil ik ook reclame maken voor mijn website met behulp van hyves, twitter, facebook en youtube. Nu kan ik bij youtube en twitter niet de naam visblog gebruiken maar bij hyves en facebook wel. En vissersblog kan bij allemaal nog. Welke kan ik het beste kiezen? Ik heb het liefst visblog maar vissersblog kan ik nog kiezen bij hyves, facebook, twitter en youtube. Wat zal ik doen?
Groetjes ajaxboy
(p.s. het gaat om een gratis nl.vu domein en niet .nl)

je gebruikt nu ook al vissersblog dus waarom dat niet blijven gebruiken.

Omdat dat een co.cc domein was en alle .co.cc domeis zijn gebanned/worden niet in goolge opgenomen en ik dan dus niet in google kan komen. Daarom heb wil ik nu een nl.vu domein alleen daar kon ik ook nog visblog kiezen wat bij co.cc niet kon. En ik kan daar ook vissersblog kiezen.

Laatst bewerkt:
Vissersblog kan je nog overal registreren, visblog daar in tegen deel niet, wanneer je visblog zal gebruiken op je website en op twitter bijvoorbeeld vissersblog kan dit voor verwarring ontstaan bij je publiek.

Wanneer je vissersblog gebruikt zal dit geen probleem veroorzaken, als ik het goed begrijp.

dat zeg ik dus...gebruik vissersblog en de extensie die daar achter staat zal mij om het even wezen.
je bent nu al bezig met vissersblog dus waarom wijzigen wat al bekend is.

Bovendien is vissersblog veel duidelijker. Bij visblog zou het kunnen gaan over het houden van vissen, het koken van vissen of feitjes over de vissen. Met vissersblog weet je gelijk dat het om het vangen van vissen gaat.

Het is alweer een tijdje geleden dat dit bericht geplaatst is, maar ik dacht - ik wil dit toch nog even kwijt, wie weet heb je er iets aan. Als vissersblog nog vrij is dan kan je beter voor deze naam kiezen omdat de andere naam niet overal meer beschikbaar is. Het beste bij het overwegen van een bepaalde naam is deze proberen zo relevant mogelijk te maken. Ga je een site met een voedingsschema maken? Dan is het slimmer om te kiezen voor voedingsschema.nl in plaats van voeding.nl, deze laatste heeft meer te maken met "over voeding" terwijl de eerste meteen duidelijkheid schetst dat het een lijst betreft. Ditzelfde geldt in principe ook voor jouw domeinnaam. Het is goed dat vissersblog nog vrij is, want dit zegt meteen dat het over vissers gaat en niet over alleen vissen. Ik heb dit geleerd van de site welkedomeinnaamkiezen.nl het is bij het kiezen van een domeinnaam niet verplicht, maar wel handig als je weet waar je mee bezig bent. Stel dat je visblog kiest en dan toch op de sociale media een account aanmaakt met de naam: vissersblog, dan kan dit onduidelijkheid schetsen bij je bezoekers waardoor ze uiteindelijk uitkomen op de site van je concurrent. Kies dus voor de eerste!

Het is alweer een tijdje geleden dat dit bericht geplaatst is, maar ik dacht - ik wil dit toch nog even kwijt,

@Martin2014: Welkom op Helpmij.:thumb:

Je zegt het zelf al dat dit topic alweer van een tijdje geleden is.
Zoals je gelezen hebt in onze huisregels, waar je zojuist bij je aanmelding mee akkoord gegaan bent, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden. Deze voorzie ik dan nu maar van een slotje.

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan