welke draadloze router icm casema mega?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
mensen
welke draadloze router is nu het best te gebruiken bij het mega abbo van casema?
we hebben een tussenwoning gekocht en zijn van plan om de router op de eerste verdieping te zetten
nu sprak ik vanmiddag iemand van de routershop http://www.routershop.nl/
en die vertelde dat de linksys wrt54g wel een aardig dingetje is maar dat de zendcapaciteit niet zo goed is (20db ofzo) en hij zei dat je beter een senoa kan nemen http://www.routershop.nl/nl/dept_77.html deze
wie kan me advies geven over de juiste keuze?
tnx alvast!

Heb je al eens even naar het prijsverschil gekeken ?
Je zult ongetwijfeld een budget hebben.

Senoa lijkt me lichtelijk overdreven tenzij je teveel geld hebt.

Linksys staat bekend om z'n zwakke signaal van accesspoints. Maar als het maar om 1 verdieping gaat dan moet dat geen probleem zijn. Ik connect met mijn Linksys BEFW11S4 naar een verre buur (5 huizen) in ons maisonette complex. Belangrijk is om te weten of er ergens bewapening in muren of plafond/vloer zit, deze kan je signaal negatief beinvloeden.
Als je via internet koopt kan je altijd binnen 7 dagen van je koop afzien. Koop dus bij een shop waar ze verschillende merken aanbieden, dan kan je altijd nog ruilen.

aha bedankt, dus linksys is wat dat betreft niet echt een goeie keuze? het huis is van 1987 maar ik zou zo niet meteen weten wat er in de plafonds zit. de binnenmuren zijn in ieder geval van een soort gipsblokken dus dat scheelt wel.
wel jammer maar ik zou zo snel niet weten welke dan wel een goeie keus zou zijn voor het type internet wat we daar straks krijgen (mega)
iemand tips?

Linksys is prima.Kun je gewoon kopen en je kunt altijd nog een "versterker"er bij zetten.

Met zo'n oud huis heb je bijna geen last van verzwakking, dit is meestal alleen bij nieuwbouw het geval. Ik denk dat je met het meest goedkope accesspoint nog een goede verbinding zal hebben. Ik zag trouwens dat het signaal van de Linksys WRT54G niet echt veel zwakker is als dat van de Senoa.

Met versterkers moet je wel oppassen dat je niet over de toelaatbare grens van 100mW komt. Tevens zijn deze apparaten aan de dure kant.

p.s. Ik ben zelf wel fan van Linksys.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan