welke draadloze router voor @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppie

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 mrt 2003
Besturingssysteem
MacOS Sonema 14.6.1
Office versie
Mac heeft geen office
Zoals de titel al aangeeft welke draadloze router is geschikt voor @home.
En dan ook nog een snelle verbinding.
ik heb een alles in 1 plus pakket van @home met daaraan gekoppeld een zyxel p-335U router
Vandaag een paar testen gedaan.
Verbonden via de zyxel router heb ik een download van 1,69 Mb/s en een upload van 1,32 Mb/s
als ik de router er tussen weghaal en de laptop rechtstreeks aansluit met een kabel dan heb ik een download van 10,05 Mb/s
Het verschil is mij te groot.
Welke router (draadloos) raden jullie mij aan en waarom.
Wat zijn jullie snelheden.....en gebruik je de ingebouwde draadloze netwerkkaart van de laptop of gebruik je een dongle.

Hoi,

Zelf 'dweept' Ziggo nogal met Sitecom en (onderaan) met Netgear.
https://www.sluitallesaan.nl/shop/cat/1000003.jsf
Duidelijk is in elk geval dat het voor het merendeel gaat om 300N routers.
Zelf heb ik er ééntje van Netgear (weliswaar in combi met UPC) en die bevalt me prima.

Denk inderdaad dat die Zyxel niet de beste oplossing is ......

Hier thuis een D-Link Dir-655 (UPC 25Mbit).
Uitstekend routertje, genomen na problemen met een Netgear maar dat terzijde. Veel opties, printer is aan te sluiten via de USB-poort op de router. Windows tooltje wat je kunt gebruiken om dan draadloos te printen werkt over het algemeen best aardig, maar heeft soms wat nukken.
Draadloos haal ik via speedtest.net zonder problemen tussen de 20 en 24Mbit (~2,8MB download).

Laatst bewerkt:
Hier thuis een D-Link Dir-655 (UPC 25Mbit).
Uitstekend routertje, genomen na problemen met een Netgear maar dat terzijde. ......

Zo zie je maar, bij was het omgekeerde het geval. Had dezelfde D-link (aanbieiding in combi met usb-stick) met hopeloze streamingproblemen. Gelukkig kon hij terug binnen tien dagen naar de Mediamarkt.
Vervolgens met de Netgear tot heden geen problemen gehad.

Bij mij ging het om deze Netgear. Steeds viel de verbinding weg, resetten en dan deed de verbinding het weer voor een aantal uur (als het mee zat).
Tsja je moet een beetje geluk hebben lijkt het wel.

Bij mij ging het om deze Netgear. Steeds viel de verbinding weg, resetten en dan deed de verbinding het weer voor een aantal uur (als het mee zat).
Tsja je moet een beetje geluk hebben lijkt het wel.

Zo langzamerhand denk ik dat ook .... ik installeer nog al eens (draadloze) netwerkjes voor huishoudens en mkb en heb nu een aantal keren meegemaakt dat er inderdaad iets niet in orde was met de router. Of dat nou om firmware ging of iets anders; heel vervelend als je ik weet niet hoelang aan het zoeken bent en dan tot ontdekking moet komen dat omruilen van een router de oplossing moet zijn ......

dat zijn de snelheden die ik nu haal met Sitecom 300N router.
Deze doet zijn werk dus goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan