WELKE DRIVER heb ik nodig om geluid te fixen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marshmellow

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Nadat ik wat vervelende softwaredingetjes heb verwijderd heb ik denk ik ook per ongeluk de driver van mijn audio apparaat verwijderd. Bij apparaatbeheer staat iig een vraagteken bij de multiausio controller en ik kan geen geluid meer afspelen.

Het gaat om een onboard geluidskaart zover ik weet.

Moederbord is MSI MS-7012

Hoop dat iemand me kan helpen!

(en nee, ik heb de originele hardware cd niet meer ;))

Laatst bewerkt:
Heej thanx voor de moeite. Maar de code is zoals everest het zegt. Hij herkent hem idd niet. Lekker is dat. Het is iig een Medion pc uit 2003 (best oud beestje dus). Wat is volgens jou nu de manier om dit alsnog te fixen?

Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Dit is mijn geluidskaart blijkbaar. Op de Medionwebsite kwam ik ook niet verder. Bovendien moet je weten dat ik een vrouw ben en dus een ssort van leek.

Maarre kun jij nu vinden welke driver ik nodig heb? En zoja. Dan moet ik die dus downloaden en dan? In welk mapje moet ik die zetten?

Thanx :)

realtek ac97 doet het ook wel met nieuwere drivers zoals hier te downloaden is.
Doet het in ieder geval goed op 2 medion pc's die ik heb.

Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd met die driver, maar halverwege de installatie zegt ie dat de logotest niet matcht of zoiets en wordt mij aangeraden de installatie te beindigen. Missschien dat jouw Medion-pc's wat nieuwer zijn?

Heb je npg een alternatief? :P

Trouwens, sinds die audio niet meer werkt, krijg ik ook heel vervelende DOS-achtige geluidjes zodra er een melding is van internet explorer --> zwaar irritant. Maar ik las ergens dat dat ook me het ontbreken van de juiste driver te maken kan hebben. Laten we het hopen! De geluiden heb ik immers al 'uit' staan.

Ben benieuwd wat je nog voor me in petto hebt :)

Als je de originele partities niet gewist hebt, staat op de D schijf (enkele keer op E) een map 'drivers', daarin staat weer een map 'motherboard'.
Dat zijn de drivers die je zoekt. (eventueel heb ik die hier nog)

Yup bij medion meestal op de E partitie (was het helemaal vergeten omdat ik die altijd weghaal)
Daar staan dan meestal de map retten waarmee je een totaal nieuwe fabrieks installatie mee kunt doen.
een map met tools en drivers
Welke medion gaat het hier om bv de MD8800 of MD8380
Als maestro niet de juiste heeft kan ik nog kijken en anders kun je het ook nog op deze site vragen waar mensen zitten met de bekende medion en targa pc's

Beste mensen,

Superfijn dat jullie me allemaal zo willen helpen! Feit is wel dat ik niet echt wijs word uit die links waarnaar verwezen wordt. Ik heb mijn D en E-schijf gecheckt, maar daar staat helaas niets meer op. Ik heb gecheckt of mijn Medion idd honder procent zeker een MD8080XL is en dat is zo. Is er iemand die me nu concreet kan vertellen welke driver ik moet hebben en waar ik die kan krijgen? Dat zou heel tof zijn!

Groetjes!

Opgelost!

Haha :) Ben superblij, want dat vervelende geluidje is nu ook weg.

Heb uiteindelijk bij Medion mijn serienummer ingevoerd en toen driversgevonden die ik kon downloaden. Toen met setup.exe geinstalleerd, pc opnieuw opgestart en klaar. Ben superblij. Snap alleen nog steeds niet hoe ik dat ding per ongeluk heb kunnen verwijderen, maar ja, dat doet er nu niet meer toe :)

Weet alleen niet hoe ik nu dit topic kan sluiten zeg maar, kan iemand me dat nog vertellen?

Dat zeg jij wel zo makkelijk, maar ik zie het niet. Kun jij het voor me doen? Of kan ik alleen dat? Zoja, dan moet je het me even wat duidelijker uitleggen :)

(edit) zag het wel, achteraf ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan