welke driver moet ik installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

David32

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Sinds kort komt er geen enkel geluid meer uit m'n pc. Volgens m'n configuratiescherm is er "geen audioapparaat".
Uit andere berichten hier kan ik opmaken dat er wordt aangeraden de driver opnieuw te installeren. Om uit te vissen welke driver, heb ik - afgaande op een ander bericht hier - Everest Home Edition geïnstalleerd, die de volgende info geeft:

Moederbordnaam ECS L7VMM2 (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video)
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Helaas kan ik op basis hiervan nog steeds niet uitmaken welke driver ik nodig heb en waar ik die kan vinden. Ik ben een totale leek op pc-gebied, wat veel verklaart :)

Hartelijk dank, David

bedankt voor de reactie

ben even naar die pagina gegaan
onder sound vind ik:

Driver Name VIA AC'97 Codec Sound Driver
Version 3.50b
Release Date 2003/03/28
Update Description VIA AC'97 Codec Sound Driver
Special Note CD 2.4VI
File Size 6.78MB
Support O.S Windows Me ; Windows 9x ; Windows 2000 ; Windows XP

lijkt me iets anders te zijn?

net gedaan
nu heb ik al weer systeemgeluiden, maar vreemd genoeg hoor ik nog steeds niets als ik een cd probeer af te spelen. enig idee hoe dat komt?

cd ? is het windows 98 ? dan heb je een kabeltje zitten tussen je cdspeler en je moederbord, als dat niet zo is, moet je proberen in media player de audiostroom van cd op "digitale overdracht" te zetten ... windows XP ? niet nodig ...

met cd bedoelde ik: als ik een cd probeer af te spelen op pc zelf of een filpje via windows media player
heb windows xp

kijk eens even in je volumeinstellingen ... (luidsprekertje in de taakbalk) of via de geluidsinstellingen in het configuratiescherm

had ik al egdaan, en die staan goed ingesteld
geen idee wat er fout is :(

staat er soms nog ergens een uitroepteken in het apparaatbeheer ?

wat ook nog kan is een probleem met codecs ... maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, je hebt nu systeemgeluiden - dus de wave werkt ... dan zou MP3 ook moetten werken ...

Laatst bewerkt:
rechtsklik op deze computer - eigenschappen - tabblad hardware
knop apparaatbeheer ...

ik weet niet wat ik gedaan hebben maar het werkt weer!
jippie!
hartelijk bedankt! :thumb:

groetjes, david

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan