Welke driver nodig voor Canyon 802.11g WLAN USB Adapter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpgevraagd2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Via via heb ik een Canyon 802.11g Wireless LAN USB Adapter gekregen, zonder cd / drivers erbij. Vandaag wilde ik hem in gebruik nemen, maar hier heb ik een driver voor nodig. Via google kan ik hem niet vinden. Ik vind allerlei Canyon drivers, maar niet de juiste. Hoe kom ik erachter welke driver ik nodig heb? Op de USB staat alleen het volgende:

CANYON Wireless LAN USB Adapter
802.11g

Op de achterkant staat:

802.11g Wireless LAN Mini USB Adapter
FCC ID: NDD9573170406 (See Caution in the manual)
MAC: 000E2E3EB26B

Je kunt beter het volgende doen:
Start Apparaatbeheer, dubbelklik op het apparaat dat nu die Canyon voorstelt, ga naar tabblad Details.
Bij XP staat het er meteen, bij Vista en Windows 7 moet je even in het pull-down menu voor Hardware ID's kiezen.
Geef ons (of zoek in Google etc.) naar de codering die je dan vermeld vindt. Zal iets zijn met USB\xxxxx of PCI\xxxxx

Succes,

Tijs.

Ik kan namelijk niet een link sturen dat mag niet maar ga eens naar de website als je geen internet hebt dan doe je het op de andere (computer/laptop)
Op een usbtje zetten misschien doet hij het dan wel

Overigens lijken hier de drivers te staan van alle (nog) bekende Canyon (netwerk-)apparaten.

Tijs.

Bedankt voor het meedenken!

USB/VID_0ACE&PID_1211/5&1CBDCC8A&0&3 is de code via apparaatbeheer. Google geeft geen resultaten?!

Het is (eigenlijk) een ZyDAS ZD1211 802.11 b+g Wireless LAN adapter.
Zo een paar links:
deze
deze
deze (de drivers ervan, natuurlijk)

Je hebt niet vermeld welk besturingssysteem je nu eigenlijk drivers zoekt. Kies dus bij bovengenoemde downloadlinks voor de juiste variant driver.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan