Welke driver voor ATI Radeon HD 3450?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Hallo,

Ik heb zojuist mijn oude ATI Radeon 8500 kaart vervangen door een ATI Radeon HD 3450. Niet zo eenvoudig als gesuggereerd dus en met name de driver. Op de bijgeleverde CD was deze niet te vinden en dol word ik van de vele zgn. oplossingen op het web.
Het gaat om een AGP-versie in een Windows XP-HE 32-bits systeem.
Gelukkig heb images gemaakt en de oude kaart nog bewaard maar dat is niet de opzet.
Weet iemand de oplossing voor er onnodige brokken gemaakt worden?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Pimpernel.
 
Dat is de hotfix ;). Dat is als hij problemen heeft met het installeren van die driver
 
Het is wel aan te bevelen om eerst alle catalyst software te verwijderen ( dmv de manager ) en dan weer de driver uit de link
Die agp driver staat onderaan bij product models
of hier
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystAGPHotfix.aspx

de naam hotfix is inderdaad misleidend , maar dit is wel de juiste driver

Dit ga ik ook nog eens proberen want het uitvoeren van -\11-12_xp32_dd.exe leverde weer de driverfout op.

Zojuist na een melding om in Beeldscherm de AMD-adapter in te schakelen dit gedaan en niet te geloven: het lijkt te werken (voorlopig dan, juich niet te vroeg...)!

Inderdaad voorbarig want na herstart werd ATI weer afgesloten wegens fout. Ga dus de suggestie alsnog uitvoeren voor de dolheid toeslaat...

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat er meer problemen zijn met het installeren van de ati agp driver
Zorg in ieder geval dat alles van ati/amd gedeinstalleerd is
Een tip is om custom install te kiezen en de audio driver niet te selecteren voor installatie

welk moederbord heb je ?
 
Ik lees dat er meer problemen zijn met het installeren van de ati agp driver
Zorg in ieder geval dat alles van ati/amd gedeinstalleerd is
Een tip is om custom install te kiezen en de audio driver niet te selecteren voor installatie

welk moederbord heb je ?

Om met het laatste te beginnen: Gigabyte 8IRXP (socket 478).
Verder heb ik steeds de aangepaste installaties uitgevoerd zonder de audio driver. Een bijkomend probleem was dat de CD-rom niet zelf startte. Vanochtend is dit gelukt na uitproberen op een nieuwer notebook waarin het wel lukte. Deze startmethode afgekeken en uitgevoerd waarna de originele installatie werd uitgevoerd na eerst zelf de oude te laten opruimen. Weer echter wordt het stuurbestand niet gevonden en het Catalyst Control Center niet ondersteund.
Bij verdere controle blijkt ook dat geluiden niet meer werken?
Het valt ook steeds weer op dat bij opstarten het zwarte scherm links een rode streep toont en er rode flikkerende schaduwen naast tekens optreden.
Een punthoofd...

Pimpernel.
 
Installeer je nu de driver vanaf een cd rom ? welke driver ?

je gigabyte Gigabyte ga-8IRXP heeft een agp 4x aansluiting en de hd 3450 is een agp 8x kaart
Dat is waarschijnlijk het probleem, vandaar dat ik vroeg naar jouw moederbord
 
download oudere drivers
driver 11-12 is niet goed ook ik had hierbij problemen terwijl mijn videokaart goed is (hd5850) 11-11 werkt echter wel...
klikerdeklik versie 11-11

agp x8 kaarten zouden gewoon op agp x4 moeten werken alleen de bandbreedte is niet zo snel maar dat maakt niet uit want de HD3450 is ook niet snel
 
Laatst bewerkt:
Het kan wel werken maar er zijn wel vaker problemen met agp -moederbord combinaties

oudere drivers is ook een suggestie op het amd forum
 
Installeer je nu de driver vanaf een cd rom ? welke driver ?

je gigabyte Gigabyte ga-8IRXP heeft een agp 4x aansluiting en de hd 3450 is een agp 8x kaart
Dat is waarschijnlijk het probleem, vandaar dat ik vroeg naar jouw moederbord

Vanwege het extra geluidsprobleem en de vele mislukte pogingen het ervoor gemaakte herstelpunt uitgevoerd met de nieuwe kaart er nog in. Hierna bleek het geluid nog steeds afwezig.
De geïnstalleerde driver voor Windows XP-HE 32bits heb ik van de bijgeleverde CD gehaald. Welke versie dit was weet ik niet.
Ik ga nu de installatie nogmaals uitvoeren via -/start.html op de CD. Kan het ook de kaart zelf zijn? Die rode flikkeringen + streep links bij het opstarten vertrouw ik niet. Ook bleek het geen nieuw exemplaar te zijn: vol stof in de koelribben. Wel als nieuw gekocht bij een plaatselijke computerservice.

Na de laatste herinstallatie is het gelukt: de foutmeldingen blijven achterwege, het uitroepteken in Apparaatbeheer is ook verdwenen! Het geluidsprobleem is inmiddels ook simpel opgelost maar nu de rode flikkeringen nog, een heel ander verhaal...
Bij de leverancier een volkomen nieuwe videokaart van hetzelfde type gehaald. Na montage en opstarten komt er nu i.p.v. een zwart scherm met links een rode streep een scherm vol trillende rode strepen, volstrekt onbruikbaar! Tel uit je winst...

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan