welke drivers heb ik nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tom1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
LS, Wie kan mij verder helpen. Na ruim een week knutselen denk ik te weten waarom mijn twee seriele sata connectors op het moederbord van asus k8v se de luxe met daar gekoppeld twee sata schrijven niet werken. Ik denk dat ik driver of programma's moet installeren zodat de bios een en ander herkent, althans vermoed ik.
Bi het opstarten meldt de computer dat ie geen fast track kan vinden. Wat dat ook mag zijn. Op de cd rom schijf, geleverd bij het moederbord staan een aantal driver programma's. te weten: via 4 in een driver; promise fast trak 378 driver; Via 6420 raid controller driver; make via 6420 raid driver disk. Mijn vermoed is dat een van die drivera de sata connectoren activeert. de sata schrijven zijn beoeld voor het creeren van meer ruimte en niet voor een raid opstelling. In dat geval had ik ze aan moeten sluiten op de raid connectoren. Wie heeft raad.
grt
tom1

welk besturingsysteem gebruik je? anders in de bios de storage controller op IDE te laten werken.

Ik gebruik xp pro

Om precies te zijn:
Veld Waarde
OS Naam Microsoft Windows XP Professional

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de bios doorgevlooid om te zien waar ik de storage controller op IDE kan laten werken, maar niks gevonden. Is door royb3 preciezer aan te geven waar ik die instelling zou moeten kunnen vinden. of anders wat ik nog meer kan doen.
grt
tom1

ik heb zonet in de bios , om toch iets uit te proberen de stand sata raid veranderd in iets van dat het via ide moet lopen. Eigenlijk meer omdat ik zeker weet dat in de pc geen raid configuratie actief is en nooit geweest. Verder heb ik niets aan getroffen dat in de buurt komt van sata mode. Vandaar dat ik dacht, zonder er veel verstand van te hebben, dat er wellicht stuurprogrammas moeten worden geinstalleerd.

wellicht helpt als wordt aangegeven waar ik in de bios moeten zoeken. In het menu 'boot' of in het menu 'advanced'
grt
tom1

Ik sluit de vraag, omdat het probleem is opgelost. Het lijkt me wel zo elegant een uitleg te geven over de oplossing die is gevonden. Na langdurig rommelen aan de bios van de pc en het wisslen van connectoren is de gang naar de winkel gemaakt waar de nwe hitachi schijf werd aangeschaft . Daar werd de pc op de operatietafel gelegd. De technische man van de winkel denkt dat zich het volgende probleem heeft voorgaan. Met de bios bleek niets mis. Mogelijk wel met de nwe hitachi sata schijf die niet kan samenwerken met een oude sata samsung op de connectoren op het moederbord.De oplossing is gezocht in de volgende aanpak. De oude sata schijf bleef op de sata connector. De nieuwe sata schijf werd aangesloten op de een van de tweeandere sata connectoren, bedoeld voor een raid configuratie. De technische man omschreef het dat hij het systeem fopte met het doorlopen van instellingen. En voila: Alle schijven deden het. Perspectief: er kunnen meer sata schijven in. Wel opletten dat bij de connectoren waar de samsung aan hangt ook een samsung wordt bijgeplaatst. En bij de sata raid connectoren betekent bijplaatsen dat het systeem opnieuw moet worden gefopt, althans zo begreep ik uit de uitleg. De vraag wordt nu gesloten.
Grt tom1

al snap ik dan niet wat er mis is, ik heb zelf 4 schijven op sata aansluitingen, een ocz, een hitatchi, een western digital en een samsung. nooit ergens problemen mee gehad. wel dat de schijven niet gevonden werden tijdens de installatie waardoor ik de keuze had een installatiedvd met de drivers er in verwerkt te maken(slipstreamen) of de storage controller op IDE zetten en dit later weer terugzetten na de drivers zijn geinstalleerd en een simpele regedit is toegepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan