welke drivers voor mijn moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerritzwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
hallo

ik zit nu op de site van asrock want dat is de type van mijn moederbord ,maar nu vraag ik mij af welke drivers ik moet hebben allemaal ??
ik heb wel een cd met drivers maar die zijn vaak al verouderd .

kan iemand helpen ?

want dan kan ik die op dvd branden dan hoef ik niet elke keer tezoeken ,en zo ook uptodate blijven .

type moederbord van mij is : asrock 890fx deluxe3 / socket am3
hier de link van de site http://www.asrock.com/MB/download.nl.asp?Model=890FX Deluxe3&o=All

kan zelf wel aan het donwloaden gaan maar ik heb toch liever een 2e kijkend oog erbij .

en bestaat er een programma die kan kijken of mijn computer echt alle updates heeft en ook de laatste ?

Dit zou ik zelf ook graag willen weten. Ik doe altijd de chipset, audio, lan en tegenwoordig een usb 3.0 driver.
Ik raad je trouwens wel aan om het gewoon op een USB stick te zetten, want dit zullen nu de laatste drivers zijn, maar over een tijdje kan je die dvd van je ook weggooien.
Ook zag ik zelf je deluxe3 moederboord niet staan. Ik zag alleen deluxe4 en deluxe5. Zie ik dit nou verkeerd? O.o
Ik ben zelf niet bekend met een programma die alle drivers checked of ze up-to-date zijn. Ik denk dat als het bestaat, het van ASRock zelf zou moeten zijn, maar weet dit niet zeker.
Het enige dat ik weet, maar misschien weet jij dit ook al, is dat als je naar computer gaat > rechter muis > manage (beheren) > device manager. Als er daar gele driehoekjes staan dan is die driver niet aanwezig of onjuist.

Laatst bewerkt:
heb je de cd al geinstalleerd?

heb je de cd al geïnstalleerd?
zo ja dan kan je als het goed is gewoon via dat programma zoeken naar updates.

mvg

Milan

re

hoi

ja ik had die cd al geinstaleerd .
en nee ik kan zo ver ik heb gezien niet via die cd of programma updaten .
of ik kijk er overheen .

en ik zie die deluxe 3 drivers wel staan maar weet niet welke nou het beste zijn en welke ik nu moet hebben .

je moet niet op die link klikken die daar staat maar die kleine stukje erachter ook mee nemen dus kopieren en plakken anders zie je die deluxe 3 niet denk ik .

Je kan gewoon de meest recente nemen, dus die ge-update zijn na de datum van de release van je moederbord. Let wel op met de update van je Bios, indien niet noodzakelijk, niet updaten!

re

hoi

ga vandaag proberen tekijken welke het precies zijn en vergelijk ze met die op die cd , als ze het zelfde zijn dan download ik ze niet .
maar de bios moet toch ook uptodate zijn ?

zal vandaag in systeem info kijken welke bios versie ik heb , en dan laat ik het weten hier .

deze pc is wel redelijk snel alleen met opstarten internet en programmas doet deze iets langer over denk dat het komt dat norton draait en eerst checkt of het een veilige pagina is neem ik aan ?

anders ga ik effe opnieuwe indexeren en mappen sneller maken ,en vanacht effe c check uitvoeren .

jullie horen nog .

Het Bios hoeft niet persé up to date te zijn. Er zitten namelijk mogelijke risico's bij het flashen (updaten) van het Bios. Een Bios flash doe je enkel bij problemen, die mogelijk met een Bios flash op te lossen zijn. Of indien nieuwere processoren ondersteund kunnen worden, na een Bios flash.

re

hoi

oke dan weet ik dat ook weer .

ik deed net effe defragler (defragmenteren) en zag dat ik een 5400 rpm samsung hardeschijf heb , kan dat hier door komen dat die bij sommige dingen traag opstart ? aangezien de 7200 rpm sneller is toch ?

zal vandaag even foto maken van de voedingwaarden en de rest van de sensors , kijken of dat allemaal klopt en niet is overgeclockt.

bedankt .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan