Opgelost Welke duur schakelklok instellen voor opladen mobiele telefoon

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Weer bijna leeg en opladen etc. Nu een schakelklok met 1 uur per dag ingesteld. Heeft iemand ervaring?
Ik kan 15, 30, 45 minuten en 1, 2 uur en meer per dag instellen. Wat is het beste. Via magnetische kabel naar de telefoon. Ik gebruik deze telefoon nauwelijks, maar loopt toch leeg. Mocht ik niet uitzetten, want dan kan ik niet meer gebeld worden.
  • Capaciteit: 5000 mAh.
  • Gebruiksduur: 2-4 dagen (gemiddeld gebruik).
  • Gesprekstijd: Tot wel 42 uur.
  • Video kijken: Tot 22 uur.
Voeding = 5V/2A zou dan bij een laadtijd van 3x60 =180 : 4 dagen en leegloop 2-4 dagen 45 minuten per dag zijn.

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat een half uur per dag genoeg zou zijn, al weet ik niet precies hoe snel deze laadt met dat magnetische ding.
Gewoon uitproberen wat het beste is voor jouw situatie.

EDIT: je kunt de WIFI en Bluetooth uitschakelen voor stroombesparing, je behoud de bereikbaarheid via het GSM netwerk.

Laatst bewerkt:
Als je niet (vaak) onderweg bent, en je hebt niet nodig hebt, kan je GPS ook uitzetten. Ook zit er vaak een spaarstand op die je kan aanzetten.

En ja, de smartphone moet veel vaker aan de lader dan een oude 'dumb-phone', zoals de Nokia 3310. Er zit namelijk veel meer communicatie-elektronica in, en het stuurt ook nog eens een kleuren display aan. Met een nieuw toestel zou je twee dagen tot anderhalve dag kunnen doen, afhankelijk van je gebruik. Mijn telefoon gaat elke dag op de lader. Ik gebruik zelf een inductie lader.

GPS was zeer lastig te vinden. Staat niet onder de grote knop Instellingen maar goed verstopt. Aanwijzing via Google zoeken en handleiding kloppen weer niet. Het woord GPS komt in de hele handleiding niet voor en locatie twee maal maar heeft betrekking op de noodknop en niet op de algehele instelling.

Wordt niet goed van de bemoeizucht van Google. Constant meldingen en gezeur. Zeer lange ingewikkelde teksten, zeer moeilijk te begrijpen en vaak geen aan/uitschakelaar opdat je snel een keuze kunt maken.

Als je er moeite mee hebt, is het misschien een handig idee om eens in je buurt te kijken of er senioren-hulp bestaat bij je smartphone. De mensen daar kunnen het je vast wel goed uitleggen. Vaak hebben ze zulke inloopuurtjes bij bibliotheken of inloophuizen.

Ik denk dat als je er een middagje heen gaat, dat je een stuk wijzer wordt van jouw smartphone. In feite is het een compleet besturingssysteem (Android, gebaseerd op Linux), in plaats van enkele menuutjes die je vroeger op je 'dumb-phone' had. Ook voor Windows is er daarom er geen complete handleiding van de mogelijkheden.

Of neem een Senifone https://senifone.nl/
Speciaal voor de oudere mens en voor de mens met minder zicht.

Senso hééft een Senifone ..

Terug
Bovenaan Onderaan