Welke DVD+R is het beste, Verbatim, Philips, Platinum of iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik ben op zoek naar nieuwe DVD+R's, maar wil graag weten welek ik het beste kan nemen.

Verbatim
Philips
Plantinum

of iets anders?

Zijn er misschien ergens tests te vinden?

Persoonlijk denk ik!

Maar goed, voor mij gaat er niks boven Verbatim. Gebruik ik al jaren en mislukt nooit:thumb:

Zijn er misschien ook testen te vinden?

Ik gebruik zelf tot nu toe platinum, want die komen vaak goed uit Duitse testen.

Laatst bewerkt:
http://www.videohelp.com/dvdwriters

Vul hier je type brander in en je krijgt een overzicht met meningen van andere gebruikers
en een overzicht van de gebruikte merken schijfjes.

Waar het mij meer om gaat is welke DVD+R beter is, of maakt het allemaal weinig verschil?

Verbatim en Plantinum hebben verschillende fabrikanten zoals ik ergens gelezen heb, maar van Philips weet ik het niet.

Platinum testen zie ik in Nederland nooit, maar in Duitsland blijkbaar wel.

Hoi !

Je zult het niet geloven, maar ik gebruik al meer dan een jaar Kruidvat huismerk tot volle tevredenheid !

En voor die prijs kun je nog es 'n DVD/CD'tje branden.....

Greetz,

Harry.

Ik haal mijn DVD+R's op de beverwijkse bazaar.

Daar wordt veel aangeboden en behoorlijk gestunt, Opus kan er zelfs niet tegen op.

Het gaat mij echt om die 3 merken, want dat wordt het meest aangeboden.

Ik zoek echter testen die niet specifiek aan DVD branders gekoppeld worden.

Veel merken laten hun schijfjes maken onder eigen naam en wisselen dan ook nog regelmatig. Niet dat het erg hoeft te zijn, maar wat ik er op zet wil ik graag lang bewaren.

Opus had vroeger een forum waar verslagen van ervaringen werden gedaan, maar helaas zijn ze daar mee gestopt.

Wat mij wel opvalt is dat Platinum niet echt veel in de normale winkels voor komt, in internetshops is dat wel weer het geval. Ik krijg het idee dat Platinum een Duits product is omdat ze goed uit de testen komen. Ik kan in Nederland geen testen over DVD+R's vinden waar het merk Platinum in voor komt.

Met de huidige generaties branders valt het volgens mij nog wel mee.
De wat oudere branders konden met minder merken schijfjes overweg omdat alle dvd schijfjes worden voorzien van een mediacode.
De ene brander kan beter overweg met die mediacodes als de andere.
Vandaar die link van mij.
Zelf heb ik de beste ervaringen met dvd+r van traxdata en Philips in combi met een nec brander. Zelf gebruik ik nooit de zogenaamde no-name schijfjes die je via dit soort bazaars en via internet kan halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan