Welke DVD writer kiezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Ik ga eindelijk een DVD writer kopen, maar er is zoveel keus.. welke is nou een goede op dit moment? tegen natuurlijk een niet te hoge prijs..

ik heb een 1 Ghz systeempje met 612 Mb geheugen ongeveer..

ik wil niet een of ander traag slecht ding kopen.. wie weet welke er goed is ?

en wat is dual layer.. en al die andere aanduidingen achter de producht naam? :)

Dual layer is dat je 2 lezers in je brander hebt en een dvd met 2 verschillende lagen. Elke lezer brandt zijn eigen laag en daardoor kun je tot 2 keer zoveel op een DVD zetten.

Een goeie DVD schrijver is de NEC ND 2510 (dual layer)

Als je geen dual layer wilt zou ik de NEC 2500 nemen...

Dual layer is precies wat het woord betekent. Een dubbel beschrijfbare cd waar twee lagen op zitten die te beschrijven zijn. En een Pioneer is een DVD writer waar ik goede ervaringen mee heb. Draait goed, snel en loopt nooit vast en 16 x snelheid is best snel genoeg.

Succes
Peter
Lelystad

welke van pioneer zou je aanraden dan.. want pioneer heeft zoveel modellen.... het is echt moeilijk om als consument een beeld te krijgen van wat er is.. omdat er zoveel is en de uitleg altijd zo sumier is

ik zit nu overigens bij de pricewatch van tweakers te kijken... bij de NEC geeft ie dit weer:

42 NEC ND-2510 8x (Dual-layer, Zwart) € 74,- 13-07

3 NEC ND-2510 8x (Retail, Dual-layer) € 91,63 13-07

3 NEC ND-2510 8x (Retail, Dual-layer, Zwart) € 92,23 13-07

11 NEC ND-2510A 8x (Dual-layer, Zilver)

ze zijn alle vier dual layer... alleen die laatste heeft nog een A erachter.. en als ik info opvraag dan vind je niks daarover...

Laatst bewerkt:
als je nog even geduld hebt, de 16 speed dual layer komt eraan, daar zit ik ook op te wachten.

Geplaatst door T._de_vries
Dual layer is dat je 2 lezers in je brander hebt en een dvd met 2 verschillende lagen. Elke lezer brandt zijn eigen laag en daardoor kun je tot 2 keer zoveel op een DVD zetten.

Een goeie DVD schrijver is de NEC ND 2510 (dual layer)

Als je geen dual layer wilt zou ik de NEC 2500 nemen...

Even mijn eigen fout herstellen:

Het heeft maar 1 lezer die zich op verschillende lagen kan focussen. Daarom duurt dual layer branden ook langer...

Sorry voor de fout..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan