Welke event kiezen voor verdere actie

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Ik heb een menu gemaakt waarin 2 sorteergroepen zijn gemaakt. Binnen iedere groep kan een keuze worden gemaakt in hoe een lijst te sorteren dmv het aanklikken van Optionbuttons.

Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer een van de 6 buttons uit bijv. groep 1 wordt geselecteerd, er een bepaalde macro wordt gestart? :confused:

Alvast bedankt voor het meedenken!

apikills

Bijlagen

Ga naar je formulier in VBA, klik met rechtermuisknop op een option button, kies Programmacode weergeven, en programmeer dan maar!

Wigi

Hoi Wigi,

dat betekent dat ik dat dus 6x apart moet doen voor iedere button. Is er een manier waarop gezegd kan worden: "bij selecteren van 1 van deze 6 buttons", ga dan door met de code?

apikills

Hoi Wigi,

dat betekent dat ik dat dus 6x apart moet doen voor iedere button. Is er een manier waarop gezegd kan worden: "bij selecteren van 1 van deze 6 buttons", ga dan door met de code?

apikills

Je kan volstaan met 1 keer de code schrijven. Zet die in een module.

Maar het Click event of het Change event moet er wel staan voor elk van de optionbuttons.

(Het kan ook met 1 enkele code, maar dat is te moeilijk en ken ik zelf ook niet).

Wigi

Oke Wigi,

bedankt voor je antwoord. Zit er niks anders op dan het op de standaard manier te doen.:D

apikills

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan