Welke extensie als je een site voor 2 landen wilt maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
hoi,

een klant wil graag 2 websites (1 voor NL, 1 voor DE) voor 1 product. Wat zouden jullie laten registreren? .com met vlaggetjes of .nl met dus de Nederlandse tekst en .de met Duitse tekst? Of anders??
Punt is ook nog dat de nederlandse doelgroep anders benaderd gaat worden dan de duitse. En, uiteraard moeten ook engelstalige lezers eea kunnen lezen.

Wie heeft de gouden tip?

En, wat is nu jullie mening: ik vind domeinnamen zonder streepjes beter voor de vindbaarheid (maar minder voor de leesbaarheid). Maar, wat vinden jullie?

bij voorbaat dank voor de reacties!

Als Duitse klanten anders benaderd gaan worden dan Nederlandse klanten zou ik dit mooi gescheiden houden door een aparte site voor iedere taal te maken.
Als je wilt dat de site ook in het engels beschikbaar zou moeten zijn zou ik persoonlijk kiezen voor een .nl domein met vlaggetjes NL/ENG en een .de domein met de vlaggetjes DE/ENG

Wat betreft de domein naam zelf... een streepje kan opzich wel, maar wordt vaak niet gebruikt. Ik zou het mooi aan elkaar schrijven.
In de header van je site geef je dan duidelijk aan hoe het domein uitgesproken moet worden. Op die manier zullen mensen het het makkelijkst onthouden denk ik.

Hallo,

Ik zou ook akkoord gaan met vorige twee post's. Wordpress of Joomla kunnen een goede oplossing zijn, maar er zijn nog veel dingen waarop u moet letten.
U moet eerst en vooral opletten op SEO Optimisatie. Die is erg belangrijk, want als uw site niet gevonden kan worden, hebt u een probleem.
De dag van vandaag is het ook erg belangrijk dat uw site een responsive design heeft. Wij hebben over responsive design op onze blog geschreven.
Er is veel werk om alles goed voor te bereiden. Het is niet genoeg om enkel een wordpress template te vinden en het te publiceren.

Dus, als u al heeft besloten om zelf een website te bouwen, maak eerst een goed werkplan en bereid alles goed voor.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan