Welke externe hardeschijf kan ik het beste aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fixumi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Beste lezers,

Binnenkort wil ik een externe hardeschijf aanschaffen, maar ik weet nog niet precies hoeveel, ik denk 250 of 500 GB of zelfs meer.
Maar ik zelf weet niet goed wat voor één of welke externe hardeschijf goed is, en kan je op externe harde schijven ook programma's starten of games op spelen, zo ja hoe?
Kan iemand mij advies geven welke externe harde schijf goed is en ook nog graag voordelig?

Als jullie meer informatie nodig hebben van wat ik allemaal bedoel, dan doe ik het graag.

Alvast bedankt,

Arthur

Het meeste is allemaal rommel. Ik zou wel een HDD kopen met USB 3.0 als het moederbord dat ondersteund. De prijzen worden kunstmatig hoog gehouden want normaal gesproken zouden al die externe HDD's van USB 2.0 door fabrikanten gedumpt moeten worden. Echter die overstromingen in Thailand kwamen zeer goed gelegen en fabrikanten/leveranciers maakten hier op een zeer slimme manier gebruik van. En fora die reclamegelden kregen van die fabrikanten speelden het spelletje mooi mee.

Nou dat het meeste allemaal rommel is ben ik het niet zo erg mee eens. De meeste externe HD's die je koopt doen gewoon wat ze moeten doen.
Zelf heb ik een aantal Verbatim 1TB HD's staan waar ik erg tevreden over ben.
Elke shop bied een jaar garantie dus echt slecht is het dan niet. En tja welk merk, welk type. Iedereen gebruikt wel wat anders.
Usb 3 is wel een aanrader mits je moederbord dit al ondersteund maar is inderdaad een stapje duurder. En echt snelheid winst win je dan alleen maar als de HD zelf ook snel kan lezen/schrijven. Of te wel de read/write speed moet dan wel hoog liggen.
Persoonlijk zou ik toch nog gaan voor een als deze. --->>> http://www.mycom.nl/Product/Externe...estern-Digital-1TB-Elements-Desktop-35/243141
Een goede prijs kwaliteit verhouding. De techniek gaat ons inhalen dus het is lastig echt een keuze te maken.

Het meeste is allemaal rommel.
Ik sluit mij bij jjw aan v.w.b. het ter discussie stellen van deze opmerking. @De Hulk, leg eens uit, onderbouw je mening eens. Ik sta altijd open voor nieuwe dingen en ben daarom bereid te leren, maar zonder onderbouwing iets roepen en dan aannemen, nee, da's voor mij 'een brug te ver.'
@Fixumi : ik denk dat er idd. weinig 'slechte' externe hdd's zijn (Of het moeten exemplaren zijn van onbekende afkomst die in de winkel liggen voor 9,95 -als die er al zijn-).
Ik denk dat je het toch vooral moet hebben van persoonlijke ervaringen en meningen. Zo heb ik 4 jaar geleden een 500 gig Toshiba hdd gekocht en vorig jaar oktober nog een 1 Terra Toshiba. Beide werken respectievelijk al 4 jaar / 6 maanden probleemloos.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel met rommel niet dat die HDD's slecht zijn qua kwaliteit. Over het algemeen zitten ze allemaal op dezelfde golflengte en is de kwaliteit hoog. Echter, een harde schijf is, zoals ik vaak heb meegemaakt een product dat nooit betrouwbaar is. Daarom zeg ik ook altijd tegen de mensen, maak minimaal twee back-ups.

Met rommel bedoel de verhouding van aanbod, soort(en) en prijs. Die prijzen kloppen totaal niet zoals ik al aangaf. Ik heb er zelf op dit moment 2 x 1TB, 4 x 2TB, 300GB, 500GB en 750GB en ik beschouw het als rommel. Gewoon kopen en weggooien als het defect is.

Hallo mensen,

Alvast bedankt allemaal voor jullie reacties, voor advies en tips :).
Ik zal me hier wel mee redden, zo niet dan zal ik natuurlijk nog even wat vragen ;).

Groeten,

Arthur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan