Welke externe hardeschijf pakt in 1 keer 20Gb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carriemarrie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Wie weet welke externe harde schijf documenten kan laden van ieder ca. 20 Gb?

Ik had een Conceptronics externe harde schijf/mediaspeler aangeschaft maar die blijkt documenten van meer dan ca, 4 Gb te weigeren. Volgens de Conceptronics hulplijn kán ook niet meer dan 4 Gb per document geladen worden. Staat niet op de verpakking en ook niet in de handleiding en de Mediamarktmedewerker wist dat ook niet!

Mijn harde schijf wordt momenteel zwaar belast met een aantal ruwe AVI's (gedigitaliseerde high8 films) van tussen de 16 Gb en 20 Gb. Die wil ik opslaan voordat ik ze in Pinnacle ga bewerken tot films.
Besloten dan maar een normale externe harde schijf aanschaffen waar ik die 20 Gb AVI's op kan zetten.
Moet ik dan kijken naar de capaciteit van het cachegeheugen? Of naar het laadvermogen/s?
Of wie weet welke ik dan moet kopen? Bij de laatste test van de consumentenbond wordt hier ook geen uitsluitsel over gegeven.
Wie kan me helpen?

Die 4GB limiet komt omdat het een schijf is welke FAT32 is geformateerd.

Dit zijn de meeste externe hardeschijven. Kijk dus naar een NTFS-geformateerde schijf :)

Bestandsformaat gewoon even omzetten naar NTFS geen optie dan???

Ik kan inderdaad de mediaspeler anders formatteren maar dan verlies ik de afspeelfunctie. Maar als ik zou formatteren, kan hij dan opeens wel 20 gieg in 1x aan? Geldt dat voor iedere gewone externe harde schijf?
Hoe grootkan een bestand eigenlijk zijn? Zo groot als het totale geheugen van zo'n schijf?

Ik wil toch de afspeelfunctie van de Conceptronics Mediaspeler behouden. Heb vandaag dus maar een normale externe harde schijf aangeschaft waar ik de ruw AVI's op ga zetten. De medewerker van de computerzaak vertelde me dat hij er zelf document van 60 Gb op zet, dus dat zou goed moeten gaan.
Dank voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan