welke firewall is veilig en effectief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kunsang

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
ik ben op zoek naar een firewall die veilig en effectief is; kan iemand me er een paar aanbevelen met pro's en eventueel contra's ?
van harte dank
groetjes

zonealarm
is freeware,goed aangeschreven en makkelijk in gebruik

Draai je Xp?

Heb je servicepack 2?

In dat geval zou je dus al een goede firewall in Windows zelf hebben, en kunnen gebruiken.

zonealarm(free) is goed, maar gaat slecht om met eigen netwerk...

groet

Rob

Geplaatst door LEONEHONDA
Draai je Xp?

Heb je servicepack 2?

In dat geval zou je dus al een goede firewall in Windows zelf hebben, en kunnen gebruiken.

groot nadeel is dat hij het uitgaande verkeer niet contoleerd

Geplaatst door l.slaats.
Zonealarm Free is inderdaad een goede Firewall om mee te beginnen. Met deze Firewall vervang ik de ingebouwde Firewall van Windows Xp SP2 die naar mijn mening nog steeds te zwak is om als volwaardig Firewall te kunnen betitelen.

Hier kan je hem downloaden:
http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp?lid=zaskulist_download

Hier de Nederlandse Handleiding:
http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm.html

Onzin, Gates is niet gek

Onzin, Gates is niet gek
Toch wordt door de firewall van Bill Gates het uitgaande verkeer niet gecontrolleerd.
Wie is er nou "niet gek".:p

Onzin, Gates is niet gek
Het heeft anders vele versie geduurt voor Gates ermee kwam en dat pas jaren nadat bekent was dat dit een groot probleem was.
En als je nagaat dat hij de meeste spam ontvangt?
Als hij niet gek was zou je verwachten dat er bij Outlook en Outlook Exress ook wel een keer een goede spamfilter mocht komen.

Kunsang,
Ik zou gewoon gaan voor ZoneAlarm, dat is inderdaad een goede firewall.

Ik heb win xp sp2 firewall met kaspersky antivirus. Kan iemand mij vertellen wat een snellere firewall is Zonealarm of Sp2?

MVG, Bart

ZoneAlarm is veiliger dan XP SP2.
Zoals reeds vermeld controleert SP2 geen uitgaand verkeer.

Heb je dus zonder het te weten spyware geïnstalleerd, zal die met SP2 gewoon toegang tot internet krijgen wat bij ZoneAlarm niet het geval is.

bedankt voor jullie vele reacties op mn vraag welke firewall ik het beste kan gebruiken.
Ik heb kort nadien zonealarm geinstalleerd.werkt uitstekend, maar,wat blijkt nu, ik kan bij msn messenger geen gesprekken meer voeren met hoofdtelefoon. Als ik audioconversatie wil opstarten krijg ik melding dat er problemen zijn met computer. Kort nadien heb ik zonealarm uitgeschakeld en ik kon msn audioconversatie terug gewoon voeren. Heeft iemand enig idee hoe ik audioconversatie van msn toch kan voeren met geinstalleerde zonealarm ?
alvast bedankt

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan