Welke firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ik gebruik op dit moment ZoneAlarm, maar kreeg van een IT-er op mijn werk als tip Tiny Firewall. Volgens hem is die beter dan ZoneAlarm. Kan iemand dit bevestigen of heb je andere ervaringen? Laat het me even weten. Alvast bedankt!

Ik heb zeer goede ervaringen met de ingebouwde firewall van Winroute pro. Deze firewall zet standaard alle poorten van buitenaf dicht dus niemand kan op je PC komen op dat moment.

Je kan zelf bepalen welke poorten open komen te staan. :)

Geplaatst door MisterretsiM
Ik gebruik op dit moment ZoneAlarm, maar kreeg van een IT-er op mijn werk als tip Tiny Firewall. Volgens hem is die beter dan ZoneAlarm. Kan iemand dit bevestigen of heb je andere ervaringen? Laat het me even weten. Alvast bedankt!

En op welke feiten baseerd die persoon dat?ZA is een goede firewall.
Laat je nix aan***len.

Heb ook uitstekende ervaringen met Zonealarm and why change a winning team?

Sigma

Zonealarm is qua indeling vrij duidelijk, zeker voor de beginner en volgens mij is de werking betrouwbaar.

http://www.wilders.org/firewalls.htm
Dit is wat Wilders.org (gezaghebbend op beveiligingsgebied) over Tiny Personal Firewall zegt: "Tiny Personal Firewall is free for personal use. Although not performing badly, we recommend using Kerio instead."
Overigens, ZA is idd ook goed.

Ik gebruik zelf ZA, en if it isn`t broken, don`t fix it

Groeten Oossie

Was eergister even Zonealarm aan het testen om te zien of deze geschikt was om op mijn server te draaien. Nou mooi niet dus...

Ik had hem eerst op m'n eigen PC geinstalleerd en vanochtend kon ik plotseling niet meer pingen, mail ophalen enz.. ook al stond Zonealarm uit! :confused:

Nu alles even uitgeschakeld in Zonealarm en nu werkt alles weer.. raar stuk software.

Gebruik je dan de Pro versie of de free versie?

BrEeZeR,

Installeer zonealarm in de veilige modus en probeer het dan opnieuw.

Geplaatst door saldos
BrEeZeR,

Installeer zonealarm in de veilige modus en probeer het dan opnieuw.

Het werkt alweer, alles gewoon uitgeschakeld.. heb op mijn werkstation toch geen firewall nodig.

Bedankt iig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan