• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Luc,

Is het dan gewoon een kwestie van knippen en plakken. want dat heb ik volgens mij gedaan?
Groetjes Bas

Hallo Bas,

Ja, dat kan.
Je kunt ook Kopiëren en Plakken (iets veiliger)

Hoi Luc,
Als ik op "aanwezig" klik op een van de tabbladen, dan vouwt het zich naar alle aanwezigen en drukt dat af. Hoe krijg ik dat blad weer naar het orgineel, zodat ik het kan bewerken?
Groetjes Bas

Bas,

De macro verbergt alle rijen, waar geen "x" in voorkomt,
daarna drukt hij af en zet de verborgen rijen weer terug.

Dus wat jij beweert moet niet kunnen.
Is er iets misgegaan met knippen en plakken.
Vergelijk de oorspronkelijke macro eens met wat je nu gebruikt.

:thumb: Hoi Luc,
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar je instructies opgevolgd en het werkt!! Stel nu dat ik van die planning 6 graag op elk afgedrukt vel een 6 lege rijen onder de laatste naam met een kruisje en rij 51, 52, 53, 54 standaar op mijn afdruk wil hebben, wat zou er dan in de macro moeten worden aangepast?

Groetjes Bas

Ps: ik hoop dat de hoeveelheid vragen zo langzamerhand niet je neus uit komen?
Ik heb er in iedergeval veel aan.

:thumb: Hoi Luc
He het is helemaal perfect!!! Zou het mogelijk zijn om de bladen van de dagen van de week te beveiligen maar dat de macro-knop dan nog wel werkt? Als ik nu het blad beveilig werkt die knop niet meer. En ik wil graag de "X" veranderen in bijvoorbeeld een punt ( . ). Dat betekend dat er in mijn planning 8100 cellen aangepast moeten worden, zou hier misschien een macro voor zijn? Ik heb nu iedere keer van jouw planning de wijziging bekeken en overgezet naar de mijne, maar die is inmiddels te groot om te mailen, vandaar dat het zoveel cellen zijn. Het gaat om 75 medewerkers inmiddels.
Groetjes Bas

Hoi Luc, bedankt maar nu weet ik niet hoe je hebt gedaan, dus ik stuur je nu het origineel en kun je dan nog even naar het beveiligen gedeelte kijken van mijn vorige vraag. Want dan ben ik klaar.

Groetjes Bas

Bijlagen

Bas.

Kun je nog even verduidelijken wat je het te beveiligen gedeelte bedoelt?

Luc,
wat ik bedoel, is dat de werkbladen ma,di,wo,do,vr,za beveiligd moeten worden tegen bijwerken/bewerken. Als ik dat doe met de optie in excel dan werkt de macro knop die je hebt gemaakt niet meer. Ik wil voorkomen dat iemand, (en ik weet waar ik mee te maken heb) per ongeluk een cel heeft gedelet en ik de hele formule weer moet intikken danwel moet opzoeken waar het niet goed gaat. Om van die kruisjes puntjes te maken heb ik al een oplossing, ik pas gewoon het lettertype aan. Ik zal de devinitieve versie meesturen. Nog een laatste vraag, stel dat ik ook nog met halve uren wil werken, zou dat dan nog in te passen zijn, of gaat dit echt niet meer.
groetjes Bas

Bijlagen

Laatst bewerkt:
LucB zei:
Bas.

Kun je nog even verduidelijken wat je het te beveiligen gedeelte bedoelt?

:thumb: Beste Luc, heb je mijn bericht gekregen?

Groeten Bas:D

Hallo Bas,

Je vorige bericht inderdaad gemist.

Met halve uren werken zou misschien kunnen. (probeer maar eens wat)
Het wordt er niet overzichtelijker van.

De Macro "Aanwezig" aangepast.
Je moet eerst elk blad beveiligen zonder wachtwoord!!

De macro haalt eerst de beveiliging eraf,doet z'n werk en zet de beveiliging er weer op.
Wil je nog met een wachtwoord werken,geef dat dan even door.

Bijlagen

Heel hartelijk bedankt

:p :D :D Beste Luc, het programma is af, heel erg bedankt voor je hulp. Je wil niet weten hoeveel tijd dit nu scheelt met wat we hadden.Nogmaals bedankt:thumb: :thumb:
groetjes Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan