• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formule kan ik hier gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ridan

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
36
Alen ,

Ben bezig met een bestandje opvolging van cursussen/opleidingen.
Elk onderdeel heeft natuurlijk een start en einddatum , soms stoppen er mensen om verschillende redenen tijdens een onderdeel.

Wat is nu juist mijn probleem :

In de kolom K "Status training" zou ik graag een formule hebben die de status van de opleiding weergeeft.
en /of in welk deel van de opleiding de persoon is gestopt.

Bijlage zal al een beetje verduidelijken.

Alvast bedankt om dit eens te bekijken en misschien een voorzet te krijgen.

Mvg
Danny
 

Bijlagen

  • Welk deel van het traject.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 23
probeer het maar eens.
Code:
=ALS.FOUT(ZOEKEN(9,99999999999999E+307;Data[[#Deze rij];[Begin 1]:[Out]];Data[[#Kopteksten];[Begin 1]:[Out]]);"")
 
Harry ,

Bedankt om zo vlug een antwoord te formuleren.

Heb de formule toegepast en deze werkt

Zou je me dit nog kunnen verduidelijken aub. ZOEKEN(9,99999999999999E+307


Mvg
Danny
 
Het is het grootste getal in Excel; deze zal niet worden gevonden, maar geeft daarvoor in plaats de laatst ingevulde waarde.

Ps. In tegenstelling tot ieder ander functie in Excel gaat de de functie 'Zoeken' van rechts naar links, of van onder naar boven.
 
Harry ,

Bedankt voor de uitleg.
Formule nog een beetje aangepast als volgt :

Als de datum Out groter is dan de grootste datum begin 1/ einde 6 is de outdatum na het volledige traject en dient enkel het traject weergegeven worden wat actueel is.


Code:
=ALS(OF([@Out]="";[@Out]>GROOTSTE(Data[@[Begin 1]:[Einde 6]];1));ALS.FOUT(ZOEKEN(9,99999999999999E+307;Data[@[Begin 1]:[Einde 6]];Data[[#Kopteksten];[Begin 1]:[Einde 6]]);"");ZOEKEN([@Out];Data[@[Begin 1]:[Einde 6]];Data[[#Kopteksten];[Begin 1]:[Einde 6]])&" "&"out")

Ik kan weeral verder met mijn projectje.

Vriendelijk bedankt voor de snelle respons.

Mvg
Danny
 
Goede avond nogmaals

Ik dacht dat de grootste problemen waren opgelost , maar heb nog een bijkomende vraag.

In de cellen A11 / A21 staan de cursussen zoals weergegeven in kolommen E / J
Graag had ik een formule om het jaar te bekomen van de desbetreffende cursus

Kolom E = cursus 1 verwijst naar kolom M
Kolom F = cursus 2 verwijst naar kolom 2
De formule komt in Kolom B 11 / 21

In het bijgevoegde bestand heb ik wat kleur gebruikt om me wat te verduidelijken.

Nogmaals bedankt om te willen lezen / helpen.

Mvg
Danny
 

Bijlagen

  • Welk deel van het traject.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 11
Hoe zou de formule in B11 t/m B21 moeten weten of je '1 op 1' van E2 of E3 moet nemen.
M.a.w. waar zit de logica?
 
Harry ,

Sorry , heb de datums niet juist aangepast.
De cursussen met dezelfde naam hebben dezelfde begin en einddatum.

Het is eigenlijk de bedoeling dat er gezocht wordt op bvb : "1 opl 1" , en het jaartal haalt uit de kolom "einde 1"
"2 vvv 1" ; en het jaartal uit kolom "einde 2"

Mvg
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan