• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formule moet ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaupieDH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2020
Goedenavond,

Aangezien ik al 3 uur ermee bezig ben wordt het tijd om jullie hulp in te schakelen :)

Ik wil van voetbalwedstrijden de uitslag van de wedstrijd automatisch de opgeleverde winst of verlies berekenen.

Zie bijlage.
A2; doelpunten thuis team
B2; doelpunten uit team
Ten eerste moet er automatisch gekozen worden wie de winnaar is, dus de gene met het hoogste aantal, in dit geval B2. Deze uitkomst moet niet komen te staan als in "winst of verlies", maar de opgegeven quote aan de uitslag. A2>B2;C3. Excel geeft aan dat dit waar is, maar dat is dus niet zo.

Ik zal ongetwijfeld een onjuiste formulenaam gebruiken, want de formule zelf staat volgens mij wel goed verwerkt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    8,3 KB · Weergaven: 30
Gebruikelijk is een Excel-bestand te plaatsen i.p.v. plaatjes.
Rechtsboven is het venster naast "Geavanceerd zoeken".
Typ daar eens "voetbal" in.
Daar zijn tig voorbeelden.

Moet C3 niet C2 zijn

Voor de rest staat nog in de formule A2>B2 en B2<A2 is dit niet 2 maal hetzelfde?

Een excel bestandje maakt het wel duidelijker dan een plaatje

Bedankt voor jullie reacties zover. Ik heb verder gezocht in het forum en excel en zoekterm voetbal, maar kan helaas niet terugvinden wat ik wil. Bijgevoegd het Excel bestand, hopelijk is het nu wat duidelijker.

Bijlagen

Voer eens opnieuw de 4 bij DT in in je eigen bestand

Jeetje wat stom... er stond idd een spatie achter... thnx! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan