• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formule moet ik hiervoor hebben ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik heb een vraagje,
In excel heb ik 2 rijen met getallen.
Laten we zeggen rij D en rij H.
Nou wil ik dat alle getallen die om de week in rij D worden ingevoerd bij elkaar worden geteld in de rij H.
Dus dat je daar door het continu invoeren van getallen in rij D , een totaal score krijgt in rij H.
Maar het mag alleen optellen en niet als een getal minder is dan de vorige keer dat hij het verschil er dan af haalt.

Voorbeeld :

Rij D is 100 dus rij H is totaal 100 ( eerste week )
100 word dan vervangen door 40

Rij D is 40 dus rij H is totaal 140 ( tweede week )
40 word dan vervangen door 69

Rij D is 69 dus rij H is totaal 209 ( derde week )

Welke formule om steeds een totaal te krijgen kan ik hier voor gebruiken.

Alvast weer erg bedankt

Barney

Erg bedankt maar hoe krijg ik die formule erin,

barney

Ja dat bedoel ik, maar op die link staat volgens mij nog niet de juiste oplossing..

Barney

In principe is dit in Excel niet op te lossen. Dit zou je in VB moeten doen, of in Access.

Er is wel een schijnoplossing te maken d.m.v. een macro, welke dan (in jouw voorbeeld) elke week uitgevoerd moet worden, waarbij je het getal uit D kopieert naar een andere vrije rij in hetzelfde (of desnoods een ander) werkblad, waarbij je die waarde uit D invoegt met verschuiving van alle andere rijen. Daar zou je dus bijv. AA voor kunnen gebruiken, en dan wordt de formule in h: =som(AA1:aa5000). Kun je aardig wat weken mee vooruit.

Mastia

Heel erg bedankt Mastia en alle anderen, ik ga dit proberen en kijken of het lukt, krijg ik het niet voor elkaar dan heb ik besloten om het allemaal maar toch iets anders te gaan maken.

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan