• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule om het aantal rijen met gelijke inhoud te tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarmenD

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Beste experts,

Misschien dat iemand mij kan helpen met - voor mij - het volgende probleem:
- wanneer de gegevens in een rij uniek zijn moet er in kolom D van die rij een 1 komen;
- zijn er gegevens in meerdere rijen hetzelfde dan in kolom D het getal van het aantal rijen met dezelfde inhoud in al die rijen van kolom D;
- ik denk dat het voorbeeld in de bijlage duidelijker is dan de omschrijving hierboven ;)
- tussen 2 ()-jes: de kleuren zijn ter verduidelijking;

Al vast bedankt voor een mogelijke oplossing

mvg
]-[ermanD

Bijlagen

met hulpkolom

zie bijlage

Bijlagen

Bedankt Haije,

- hier kan ik verder mee :D
- fijne zondag verder!

mvg
]-[ermanD

Graag gedaan en insgelijks!

Zonder hulpkolom kan ook met AANTALLEN.ALS()/COUNTIFS()

Code:
=COUNTIFS($A$2:$A$8;A2;$B$2:$B$8;B2;$C$2:$C$8;C2)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag VenA

- bedankt voor je oplossing!
- e.e.a. moet verwerkt worden in een macro, maar daar kom ik wel uit (en anders is dit medium perfect om het te vragen :d)
- het aantal regels is variabel, maar wanneer ik de absolute celverwijzing van o.a. $A$8 ophoog naar bijvoorbeeld $A$100 is dit voldoende;
- Haije had dit al gedaan door het bereik van kolom E uit te breiden t/m rij 46 $D$2:$D$46;
- Ik zal de vraag vanavond op opgelost zetten!

mvg
]-[ermanD

Laatst bewerkt:
Nog een zonder hulpkolom:
Code:
=SOMPRODUCT(N(A2&B2=$A$2:$A$8&$B$2:$B$8))

Dag AlexCEL.

- nu een oplossing waarbij het bereik van de rijen niet hoeft te worden aangepast!
- alle geboden oplossingen zijn voor mij bruikbaar in de macro ..... allen bedankt!

mvg
]-[ermanD

Zo dan?
Code:
=SOMPRODUCT(N(A2&B2=INDIRECT("A2:A"&AANTALARG(A:A))&INDIRECT("B2:B"&AANTALARG(A:A))))

Welke macro? Gebruik een echte tabel dan hoef je niets aan het bereik aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan