AccountMonk
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jul 2010
- Berichten
- 9
Hi Slimme mensen op dit forum!
Tijdens mijn opleiding genoeg lessen ICT gevolgd om te moeten begrijpen hoe Excel werkt. Een simpele =som formule erin plaatsen is voor mij ook nog wel mogelijk, alleen wanneer het iets lastiger wordt helaas niet. Op dit moment moet ik een begroting template maken voor als ons standaard programma eruit ligt, zodat we toch snel en gemakkelijk aan de slag kunnen. Ik heb al wat pogingen gedaan, maar ik weer het ook niet meer! Zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik heb in een Excel document de lay out van de begroting afgemaakt. Vervolgens heb ik in een tweede tabblad de codes die normaalgesproken gebruikt worden voor verschillende posten ingevuld. Nu moet het zo zijn dat als ik in CEL B18 bijvoorbeeld CO-001 invul dat er komt te staan: Concept en Design. Of als ik CO-002 invul dat er komt te staan: Copy / Redactie. Het moet zo kunnen zijn dat dit veranderd kan worden. Sommige geven namelijk een andere omschrijving. Wat wel erg belangrijk is dat mensen zelf de aantallen invullen en dat de prijs automatisch in CEL J18 komt te staan wanneer je CO-001 invult in B18. Dus dat er dan in B18 Concept en Design komt te staan en in J18 de prijs van (e)110,-.
Wanneer de collega's dan bijvoorbeeld bij Aantal 4 invullen moet er bij Totaal 4 * 110,- staan. Dus 440. Op zich, als ik me niet vergis is dat een =SOM(H18*J18) formule.
Zo moet het dus kunnen met alle codes uit tabblad 2.
Het zou echt super zijn als jullie me kunnen helpen met de oplossing van dit probleem!
Alvast bedankt!
Tijdens mijn opleiding genoeg lessen ICT gevolgd om te moeten begrijpen hoe Excel werkt. Een simpele =som formule erin plaatsen is voor mij ook nog wel mogelijk, alleen wanneer het iets lastiger wordt helaas niet. Op dit moment moet ik een begroting template maken voor als ons standaard programma eruit ligt, zodat we toch snel en gemakkelijk aan de slag kunnen. Ik heb al wat pogingen gedaan, maar ik weer het ook niet meer! Zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik heb in een Excel document de lay out van de begroting afgemaakt. Vervolgens heb ik in een tweede tabblad de codes die normaalgesproken gebruikt worden voor verschillende posten ingevuld. Nu moet het zo zijn dat als ik in CEL B18 bijvoorbeeld CO-001 invul dat er komt te staan: Concept en Design. Of als ik CO-002 invul dat er komt te staan: Copy / Redactie. Het moet zo kunnen zijn dat dit veranderd kan worden. Sommige geven namelijk een andere omschrijving. Wat wel erg belangrijk is dat mensen zelf de aantallen invullen en dat de prijs automatisch in CEL J18 komt te staan wanneer je CO-001 invult in B18. Dus dat er dan in B18 Concept en Design komt te staan en in J18 de prijs van (e)110,-.
Wanneer de collega's dan bijvoorbeeld bij Aantal 4 invullen moet er bij Totaal 4 * 110,- staan. Dus 440. Op zich, als ik me niet vergis is dat een =SOM(H18*J18) formule.
Zo moet het dus kunnen met alle codes uit tabblad 2.
Het zou echt super zijn als jullie me kunnen helpen met de oplossing van dit probleem!
Alvast bedankt!