• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formule toepassen voor landenselectie 'datadump' orderintake?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesofhazard

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Beste forumleden,

Ik worstel al een lange tijd om een wat meer geautomatiseerde bewerking te krijgen voor het bepalen van de orderintake per land.
Het gaat om het volgende bestand, dit is een 'datadump' vanuit BAAN naar Excel. (echte bestand loopt tot cel A793)

Voorbeeld orderintake 2.jpg

De bedoeling is dat de cellen met 'foute' uitkomsten (#N/B) ook de tekst "Land: AE Ver. Arab Emiraten" vanzelf gaan produceren tot de cel met het nieuwe land; in dit geval "Land: AR Argentinië"
Misschien is dit mogelijk met een "ALS" formule in een twee nieuwe kolom. Dit moet dan ook in de macro worden opgenomen.

Het probleem met het copy - pasten in een macro is dat:
-Er kunnen de daaropvolgende maanden nieuwe regels met artikelgroepen zijn ontstaan binnen een land, ofwel de selectie A11 t/m
A33 voor de verenigde Arabische Emiraten kan de volgende maand lopen tot en met cel A38 bijvoorbeeld. In de macro wordt dan
nog steeds tot cel A33 geselecteerd. Daarom dacht ik met een formule dit te ondervangen.
-Er kan een orderintake bij zijn gekomen in een nieuw land (misschien is dit dan wel te ondervangen in een tabel/index)

Welke formule zou hiervoor het best op zijn plaats zijn?

Bedankt!

Gr. Dukes..

Bijlagen

Handig zo'n pakket van Baan.

Code:
Sub M_snb()
   sn = sheet1.UsedRange.Columns(1)
   For j = 1 To UBound(sn)
     If Left(sn(j, 1), 4) <> "Land" Then sn(j, 1) = ""
     If j > 1 Then If sn(j, 1) = "" And sn(j - 1, 1) <> "" And InStr(sn(j - 1, 1), ")") = 0 Then sn(j, 1) = sn(j - 1, 1)
   Next

sheet1.Columns(1).Insert
   sheet1.Cells(1).Resize(UBound(sn)) = sn
End Sub

Bedankt tot zover!

BAAN is een gruwel..

Er gaat nog iets fout met de verwijzing volgens mij:

Foutopsporing.JPG

Heb je de voorbeeldsheet hiervoor gebruikt?

Gr. Dukes..

Er gaat niets fout in het voorbeeldbestand dat je zond.

Maak van Sheet1 - Blad1
Daarom krijg je een fout melding.

Hij zoekt nu naar Sheet1 en die is er niet, bij jou het hij Blad1

Laatst bewerkt:
@dukesof

Gebruik geen VBA code die je niet begrijpt.
En gebruik ook geen VBA als je daarvan niets begrijpt.
Begin dan liever eerst aan 'VBA voor dummies' van J. Walkenbach.

Dukes: "Er gaat nog iets fout met de verwijzing volgens mij"

SNB:"Er gaat niets fout in het voorbeeldbestand dat je zond"

Excelamateur:"Maak van Sheet1 - Blad1, Daarom krijg je een fout melding, Hij zoekt nu naar Sheet1 en die is er niet, bij jou het hij Blad1"

SNB:"Gebruik geen VBA code die je niet begrijpt."

Wel een beetje een norsig antwoord SNB! Bovendien gebruik ik de Nederlandse instellingen in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan