• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, in bijgevoegd voorbeeld een stukje van een planning. In b2 en c2 komen tijden testaan vanuit een ander tabblad, welke een een X zet in d t/m g2. Nu wil ik graag dat als in H2 een V staat hij dat in cel d t/m g2 zet. Hoe zou dat kunnen;)?
Groet Bascas

Bijlagen

Hallo Bascas,

Belangrijk is de vraag wat prevaleert? Ik neem aan dat als er tijden zijn ingevuld dat dat prevaleert en als er geen tijden zijn ingevuld dat er dan pas gekeken wordt of er wellicht in H2 een V staat. De formule wordt dan:
=ALS(EN($D$2>=$B2;$D$2<$C2);"x";ALS(H2="V";"V";""))

Thoralf, jou redenatie is helemaal goed, maar als ik die formule erin copieer dan krijg ik een foutmelding dat die niet goed zou zijn. En welke variant ik ook probeer, ik geraak er niet uit..:(
Bas

Als je een engelse excel hebt dan moet je de als en en vervangen door if en and. En als dat het niet is wat zie je dan wel. Welke foutmelding krijg je?

Ron

Heb gewoon een nl versie, ik krijg de melding dat er iets is met een kringverwijzing. Maar toen ik het stukje kopieerde vanuit het origineel, was er niets aan de hand. Ook als ik de formule aanvul op het origineel, krijg ik die melding ook, dus zou de bestaande formule ineens niet goed meer zijn.
Nieuw voorbeeld toegevoegd. Als in BW4 een V staat moet D4 t/m BS4 een V-tje tonen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
groet Bas:thumb:

Bijlagen

Als ik deze formule invoer:

Code:
=IF($BW7="V";"V";IF(AND($D$2>=$B7;$D$2<$C7);"x";""))

En de letter grootte op 10 zet (2 is wat klein) dan werkt het prima

Ron

Hallo Bascas,

Hierbij retour.
Let echter wel even op: Door de keuze van 2 als lettergrootte kun je de v niet zien. Slimmer is het dan wellicht om met behulp van voorwaardelijke opmaak de cellen te kleuren.

Bijlagen

En zo moet tie zijn! Hartelijk bedankt heren.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan