• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

welke formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

nynke253

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2016
Ik heb verschillende formules geprobeerd.

Het lukt me om in het excel bestand de uren van een bepaalde week uit werkblad Uren per werkdag op te laten tellen en te plaatsen in de juiste week op werkblad uren 2022.
Echter bij de overige weken (zie cel D32) komt er dan 0,00 te staan en dat wil ik weg hebben.
Ik weet dat het kan via bestand. maar dit wil ik niet omdat onderaan in de regel ik hem wil laten staan.

Ik ken de formule om hem te laten verdwijnen echter niet in combinatie met de andere formule van het op laten tellen.
Wie kan me helpen. Zie bijgevoegd bestand.

In kolom E moet hij de eventuele plusuren van die week op gaan tellen net zoals bij de gewerkte uren. Echter als er geen plusuren zijn moet het veld leeg blijven.
Dit geld ook voor de min uren dan moeten er de uren met een min ervoor komen te staan

via kan me verder helpen. Graag zo dat ik de formule ook kan zien

Bijlagen

in E31 bv
Code:
=ALS(SOM.ALS('uren per dag'!A:A;29;'uren per dag'!E:E)>0;SOM.ALS('uren per dag'!A:A;29;'uren per dag'!E:E);"")

Of voor D31:
Code:
=ALS.FOUT(1/(1/SOM.ALS('uren per dag'!A:A;B31;'uren per dag'!D:D));"")

nog geen juiste oplossing

Mde jouw formule werkt niet want als ik die gebruik in de kolom van de gewerkte uren dan verwijderd hij de uren die gewerkt zijn.

Jean-paul als ik jouw oplossing gebruik dan kan ik geen cijfers achter de komma gebruiken.

Laatst bewerkt:
In D30 en dan doortrekken naar beneden:

=ALS(SOM.ALS('uren per dag'!A:A;B32;'uren per dag'!D:D)=0;"";SOM.ALS('uren per dag'!A:A;B32;'uren per dag'!D:D))

In de formule heb ik het vaste weeknummer vervangen door het weeknummer uit kolom B.

Zie formule in #4.

Jij had verwijzing naar de week "hard" neergezet (29) i.p.v. een verwijzing naar kolom B.

De laatste formule doet zijn werk

de formule van Alexcel die doet wat hij moet doen. bedankt iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan