• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formules moet ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

speciaalgeval

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Hallo allemaal

Ik moet een bestandje aanmaken met competenties van opleidingen. Ik werk met excel 2003.
Een voorbeeldje:

Hoofdcompetentie: Samenwerken
Deelcompetentie 1: samenwerken met collega's
Deelcompetentie 2: conflicten correct aanpakken
...

Naast die deelcompetenties staat een lijst (gemaakt met data-valideren-lijst). We kunnen kiezen uit 'behaald', 'niet behaald' en een leeg vakje indien het nog niet aan bod is gekomen.

Nu ben ik op zoek naar een formule die berekent of de werknemer geslaagd is op de hoofdcompetentie. Hij is geslaagd als hij 50% van de deelcompetenties behaald heeft.

Daarnaast is het eerste werkblad een attest. Hierop staat welke hoofdcompetenties hij/zij behaald heeft. Ook dit willen we automatiseren. We willen dat 'Samenwerken' automatisch bij 'behaalde competenties' komt te staan wanneer hij/zij hierop geslaagd is.

Kan iemand me helpen?

Kan je een voorbeeldbestand bijsluiten, want dat werkt een stuk makkelijker.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zodra in een deelcompetentie iemand meer dan 50% heeft gehaald van de competentie, dan verschijnt het woord geslaagd achter de competentie en wordt de tekst van de competentie automatisch aan het werkblad Attest toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan