Je boft, ik heb toevallig ook een Asusplankje en ken het probleem!
Diverse factoren spelen een rol:
1. Asus heeft op zijn website bij elk moederbord een Qualified Vendor List (QVL) staan. In die lijst staat wélke merken en typen geheugen door Asus gegarandeerd worden op de hoge snelheden. Je zal zien dat bij de 1066 / 1067 Mhz lijst, dit een heel korte opsomming is. Hier zit mogelijk dus al een deel van je probleem: stáát het merk en type geheugen dat jij hebt gekocht op deze lijst (bij de 1066 / 1067 Mhz) ???
-ik zou het kunnen opzoeken, maar dat kun je ook prima zelf-

Daar je online bent plaats ik dit stukje tekst en ga zodadelijk verder, dan kun je bij Asus vast gaan zoeken...........
2. het niet zo aardige is dat Asus de boel een heel klein beetje belazert. (Ik durf dit gerust te schrijven, zelfs als er Asuswerknemers meelezen! ) Uitleg: ik heb 1,5 jaar gedaan over het bij elkaar zoeken (virtueel) van mijn nieuwe pc. Toen ik in juli van dit jaar gereed was met alle componenten, heb ik een zaak uitgezocht die A. alle onderdelen kon leveren en B. de machine voor mij kon assembleren. Dit is Alternate geworden. Het door mij uitgezochte geheugen stond expliciet óp de QVL van het moederbord dat ik had uitgezocht, m.a.w. Asus garandeerde de goede werking van de 1066 / 1067 Mhz reepjes op hun site. Wie schetst mijn verbazing toen ik daags na het plaatsen van de order bij Alternate gebeld werd door de technische dienst van de assemblageafdeling van Alternate. Het gesprek (samengevat) ging als volgt: Meneer, het door u uitgezochte Kingston geheugen krijgen wij niet werkend op het Asus moederbord. Door mij gewezen op de QVL zei de medewerker: kan heel goed zijn, maar wij hebben vaker problemen met Asus moederborden en het door Asus aanbevolen geheugen. (dat het dus niet werkend is te krijgen op 1066 / 1067). Zij adviseerden mij om G.E.I.L. modules te plaatsen, want die werkten feilloos op 1066 / 1067 op dát plankje van Asus terwijl deze NIET op de QVL staan van Asus. (Zie mijn systeem voor details) Daar alternate natuurlijk niet de eerste en de beste webwinkel is, geloofde ik de technische dienst. Ik heb Asus wel een mailtje gestuurd en kreeg het volgende antwoord retour: "Geachte heer, als het geheugen op de QVL staat, dan werkt het dus. Als het bij u niet wil werken, zal wel een module defect zijn."
Je mag 3x raden hoe Alternate reageerde toen ik dit mailtje naar hen forwardde...................

3. ik heb dus het andere (door Alternate geadviseerde) geheugen laten plaatsen en deze 4 giga werken als een tierelier op 1066 / 1067. (Er wordt 3,25 aangestuurd, maar dat komt idd. door Vista 32)
4. op de doos van het moederbord van jou staat (als het goed is) ook expliciet vermeld: NATIVE supports 1067 Mhz memory. Áls jij daarnaast ook nog eens geheugen hebt dat op de QVL staat dan heb je een zaak, maar een zaak hebben en een zaak winnen zijn 2 verschillende dingen.
5. wat je het beste kunt doen is de snelheid van het geheugen tijdelijk op 800 Mhz zetten (alle waarden op automatic zetten) en een mailtje naar Asus sturen en vervolgens even achterover leunen. De snelheidsvermindering merk je echt niet, dus haast is er niet.
6. heb je vooraf niet de QVL geraadpleegd dan heb je pech en heb je een probleem. Je bent als particulier natuurlijk niet zomaar even in de gelgenheid om met tig-merken en types te experimenteren.
7. het geheugen zal op 800 Mhz vermoedelijk probleemloos draaien, mét een stabiele performance van het systeem, maar ja, dáár heb je geen 1066 / 1067 voor aangeschaft...................
Succes met het geheugen!