Welke geheugen voor i7 950

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazy300

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hey

Ik ben van plan een i7 950 te kopen. En ik heb al de asus p6x58 premium moederbord.

En welke geheugen kan ik hierbij het beste gebruiken.
En ik ga denk ik niet overclocken.
En het meeste voor games.

Bij je moederbord zit een moederbord boekje.
In dat boekje staat een advies over het te gebruiken geheugen.

DDR3 2000Mhz. is het max. wat er in kan. en max 24 Gb.

klik

Laatst bewerkt:
Ja dat 2000MHz is toch als je overklokt ?
En dat ga ik dus niet doen.
En meeste zeggen dat de meeste processors nog bijna niet boven de 1600MHz ondersteunen en dat het beste is om 1333Mhz of 1600..

Als je bij Asus even onder het tabblaadje 'memory/device support' het lijstje download, dan zie je al het geheugen dat sowieso toepasbaar is.

Laatst bewerkt:
Hallo...

In dit geval zou ik het gewoon op de standaard 1600 geheugen houden.Het 2000 is idd alleen in de OC.

Uit het Asus lijstje:

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    105,7 KB · Weergaven: 35
Het ddr2 2000 kan wel hoor maar dan zal TS het bios inmoeten om een OC profiel te maken.Als ts daar capabel genoeg voor is, ok....;)

En ach....Ook voor die hulp is Helpmij geschikt:D

Laatst bewerkt:
Ik heb toch liever 1333 of 1600 is toch wat goedkoper en aangezien ik toch niet ga overklokken..

Maar welke kan ik het beste nemen dan ? OCZ of HyperX of maakt dat niet zoveel uit.
En wat is het verschil met die CL9 of CL7 timingen of anderen ?

Het maakt binnen een range (voor jou) niet uit welk merk of wat de timings zijn.
Timings zijn vooral leuk voor overklokkers die het onderste uit de kan willen halen en / of voor benchmarkmakers, maar voor 99% van de pc users zijn de verschillen in timings niet interessant.
Kies het merk waarop de langste garantie zit (sommige merken geven een lifetime warranty)

Oke dan , Thanks allemaal voor de duidelijke en bruikbare info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan