Welke geluidskaart voor digitaliseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander Hooftman

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
188
Ik heb een platenspeler die is aangesloten op mijn (zeer goede) versterker en die is weer aangesloten op mijn pc.
Nu wil ik mijn LP/12 inch collectie gaan digitaliseren maar dan met zeer goede kwaliteit!
Welke geluidskaart komt daarvoor in aanmerking?
Kaarten met vergulde aansluitingen.... Ik luister ook hoogwaardige MP3 van de geluidskaart naar mijn versterker.

Wie o wie kan mij meer info geven?
 
En nog belangrijker, heb je een budget of maakt dat niet uit????
 
Geplaatst door BANDIT123
Welke geluidskaart heb je nu??

Geplaatst door maestro12
En nog belangrijker, heb je een budget of maakt dat niet uit????

Ik heb nu een "on-board" geluidskaart en wil natuulijk wat meer kwaliteit.
Ik wil het beste van het beste als het om audio gaat!

Het budget maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Hebben jullie wat ideetjes voor me?
 
Geplaatst door Sander Hooftman

Ik wil het beste van het beste als het om audio gaat!

Mag ik nu even eerlijk zijn, op uw vraag? Als je toch de perfectie wil.

1° je hebt een soundcard nodig, die qua frequentiebereik, gaat van 0 Hz tot 100 KHz. Die bestaat niet.

2° Je hebt vinyl platen. Heb je al een hoogwaardig prog. nodig om de rumble en scratch er uit te halen. Wat verlies in de freq. weergave te weeg brengt.

3° als je deze gebrand hebt, op cd, en je gaat ze afspelen op je stereo, Hoe zit het dan met je huiskamer indeling? heeft er ook mee te maken. Hoe goed is je versterker? maar... hoe goed zijn je boxen.

Kijk, een jonge mens hoort een freq. van +/- 70 hz tot +/- 17 KHz. Een oudere mens, niet meer. Dus maw. qualiteit is zeer relatief.

Dus om af te sluiten, beluister je cd's via een hoogwaardige headset.

Merken kan ik niet noemen, maar google eens, en je zal versteld staan.
 
Geplaatst door vanzwam


Mag ik nu even eerlijk zijn, op uw vraag? Als je toch de perfectie wil.

1° je hebt een soundcard nodig, die qua frequentiebereik, gaat van 0 Hz tot 100 KHz. Die bestaat niet.

2° Je hebt vinyl platen. Heb je al een hoogwaardig prog. nodig om de rumble en scratch er uit te halen. Wat verlies in de freq. weergave te weeg brengt.

3° als je deze gebrand hebt, op cd, en je gaat ze afspelen op je stereo, Hoe zit het dan met je huiskamer indeling? heeft er ook mee te maken. Hoe goed is je versterker? maar... hoe goed zijn je boxen.

Kijk, een jonge mens hoort een freq. van +/- 70 hz tot +/- 17 KHz. Een oudere mens, niet meer. Dus maw. qualiteit is zeer relatief.

Dus om af te sluiten, beluister je cd's via een hoogwaardige headset.

Merken kan ik niet noemen, maar google eens, en je zal versteld staan.

Je hebt digitaliseren en digitaliseren.
Het gaat mij erom dat ik mijn vinyl collectie op z'n goed mogelijke manier wil digitaliseren. Daar heeft een goede geluidskaart toch zeker mee te maken??
That's all!!
 
Tsja, als je versterker een digitale uitgang (optische) uitgang heeft en je hebt een geluidskaart met eenzelfde ingang dan maakt de kwaliteit van de kaart niet veel uit, digitaal blijft digitaal. Ik denk dat je voldoende hebt aan een soundblaster Audigy2 (platinum)
Je moet hierbij wel bedenken dat ook hier de kwaliteit afhankelijk is van met welk programma je de boel opneemt en bewerkt.
 
Geplaatst door maestro12
Je moet hierbij wel bedenken dat ook hier de kwaliteit afhankelijk is van met welk programma je de boel opneemt en bewerkt.

Oke, welke programma zou ik dan het beste kunnen gebruiken?
 
Geplaatst door maestro12

Je moet hierbij wel bedenken dat ook hier de kwaliteit afhankelijk is van met welk programma je de boel opneemt en bewerkt.

Dat bedoelde ik dus.

@ Sander Hooftman.
Kijk eens op de sites van:

1° Creative ( Audigy 2 ZS Platinium)
2° Terrarec
3° Guillemot.

Dan kan je de spec's vergelijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan