Welke geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stund

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2003
De muziek die ik op m'n computer afspeel klinkt voor geen meter.
Ik wil er een andere geluidskaart in zetten, maar ik heb hier helemaal geen verstand van.
Welke geluidskaart kan ik het beste nemen, zodat de muziek weer mooi klinkt?
Ik heb begrepen dat er ook verschil in zit voor spelletjes en dvd's, maar dat is voor mij van minder belang.
Het voornaamste is muziek afspelen.

Wat heb je nu? Vertel ook eens iets meer over je PC zodat er een goed advies kan worden gegeven.

Geplaatst door Tiborv
Wat heb je nu? Vertel ook eens iets meer over je PC zodat er een goed advies kan worden gegeven.

Hij heeft nu een Avance AC'97. Ik vind een Creative Live of een Audigy hele mooie kaartjes.

Het onboard geluid van mijn asus a7n8x is ook waardeloos. Na +- 15 minuten begint ie bv in een game als een gek te kraken. Verschillende drivers en moederbord drivers geprobeerd en zelfs een BIOS update.

Heb jij hier ook last van?

Misschien toch maar even nieuwe drivers proberen, je weet maar nooit

Ik heb wel een onboard-geluidskaart (ook een AC'97), maar op een moederbord met een VIA-chipset. Ik gebruik em alleen niet. Heb een losse geluidskaart in me pc en heb het onboard-dingetje uitgezet in et BIOS.

Die onboard-geluidskaart heeft ook geen hardware 3d-geluid (alleen software-matig), wat ik toch wel jammer vond. Vandaar dat ik een losse kaart gebruik nu.

Geplaatst door Muurhond
Ik heb wel een onboard-geluidskaart (ook een AC'97), maar op een moederbord met een VIA-chipset. Ik gebruik em alleen niet. Heb een losse geluidskaart in me pc en heb het onboard-dingetje uitgezet in et BIOS.

Die onboard-geluidskaart heeft ook geen hardware 3d-geluid (alleen software-matig), wat ik toch wel jammer vond. Vandaar dat ik een losse kaart gebruik nu.

Ja, zo heb ik het ook gedaan... Ik had dit mobo o.a voor het onb geluid gehaald. Maar helaas functioneert ie nog niet echt helemaal goed. Misschien komt er een keer een patch voor uit op de site van ASUS.

Met dit soort problemen is het inderdaad verstandig een PCI kaartje er in te zetten!

Ik heb geen last van kraken of zo maar het klinkt gewoon niet.
Als ik het goed begrijp heb ik ook zo'n on-board geluidskaart, en als je er een losse geluidskaart in zet moet je die onboard-kaart op de een of andere manier uitzetten.
Hoe weet je of je een on-board kaart hebt en hoe zet je dat ding uit?

Geplaatst door stund
Ik heb geen last van kraken of zo maar het klinkt gewoon niet.
Als ik het goed begrijp heb ik ook zo'n on-board geluidskaart, en als je er een losse geluidskaart in zet moet je die onboard-kaart op de een of andere manier uitzetten.
Hoe weet je of je een on-board kaart hebt en hoe zet je dat ding uit?

Een AC'97 is er alleen als onboard-variant. In het BIOS kan je deze op Disabled zetten en een losse kaart gebruiken.

Ik heb nu de audigy 2 aangeschaft, maar ik moet nu m'n on-board kaart uitzetten in de bios. nu heb ik er een beetje rondgekeken, maar ik kan het niet vinden waar ik dit moet doen.
Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Ik heb de kaart nogmaals van slot verwisseld en wat dingen in m'n bios uigeschakeld.
Nu doen ze het eindelijk allebei.
Iedereen hartelijk bedankt voor de tips!!

Help

Ik heb mijn PC geformateerd en daardoor kan ik geen geluid meer afspelen. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb geen CD met geluidssoftware.

Groet

newjeep

Welkom op Helpmij newjeep :)

Je plaatst nu een vraag in iemand anders zijn/haar vraag en het topic is inmiddels bijna vijf jaar oud.

Ik raad je aan om zelf even een topic te starten over je probleem.
Alvast bedankt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan