Welke geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stund

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2003
De muziek die ik op m'n computer afspeel klinkt voor geen meter.
Ik wil er een andere geluidskaart in zetten, maar ik heb hier helemaal geen verstand van.
Welke geluidskaart kan ik het beste nemen, zodat de muziek weer mooi klinkt?
Ik heb begrepen dat er ook verschil in zit voor spelletjes en dvd's, maar dat is voor mij van minder belang.
Het voornaamste is muziek afspelen.

Wat heb je nu? Vertel ook eens iets meer over je PC zodat er een goed advies kan worden gegeven.

Geplaatst door Tiborv
Wat heb je nu? Vertel ook eens iets meer over je PC zodat er een goed advies kan worden gegeven.

Hij heeft nu een Avance AC'97. Ik vind een Creative Live of een Audigy hele mooie kaartjes.

Het onboard geluid van mijn asus a7n8x is ook waardeloos. Na +- 15 minuten begint ie bv in een game als een gek te kraken. Verschillende drivers en moederbord drivers geprobeerd en zelfs een BIOS update.

Heb jij hier ook last van?

Misschien toch maar even nieuwe drivers proberen, je weet maar nooit

Ik heb wel een onboard-geluidskaart (ook een AC'97), maar op een moederbord met een VIA-chipset. Ik gebruik em alleen niet. Heb een losse geluidskaart in me pc en heb het onboard-dingetje uitgezet in et BIOS.

Die onboard-geluidskaart heeft ook geen hardware 3d-geluid (alleen software-matig), wat ik toch wel jammer vond. Vandaar dat ik een losse kaart gebruik nu.

Geplaatst door Muurhond
Ik heb wel een onboard-geluidskaart (ook een AC'97), maar op een moederbord met een VIA-chipset. Ik gebruik em alleen niet. Heb een losse geluidskaart in me pc en heb het onboard-dingetje uitgezet in et BIOS.

Die onboard-geluidskaart heeft ook geen hardware 3d-geluid (alleen software-matig), wat ik toch wel jammer vond. Vandaar dat ik een losse kaart gebruik nu.