welke geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateur

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Een vraag: bij apparaatbeheer staat Realtek AC'97 Audio en bij everest SiS 7012 Audio Device. Wat is nu mijn geluidskaart? Ik wil graag de nieuwste drivers ophalen maar weet niet welke ik nu moet zoeken.

ik zou op everest vertrouwen al mijn drivers heb ik gedownload met de naam van everest meestal is dat de geluids kaar en die van windows de naam afgekort ofzoiets :S

Het betreft waarschijnlijk een on-board geluidskaart, je doet er dan beter aan om bij de moederbordfabrikant te gaan zoeken naar de drivers.

@rhcp Dat hoeft dus niet goed te zijn. Er zijn Realtek kaarten met een SiS chipset.

on-board?

sorry voor de late reactie (drukke tijd gehad)

@maestro12 Hoe weet ik zeker of het een on-board geluidskaart is (moet ik om dat te weten te komen mijn hele kast openmaken of is er een andere manier?)

De snelste manier, kijk bij Everest welk moederbord in je pc zit, ga naar de fabrikant ervan en zoek daar de specificaties op, dan zie je snel genoeg of er on-board audio op zit.

Bedankt voor je snelle reactie! Nog even een vraag (ik ben blond):

bij Everest staat:

Moederbordnaam MSI MS-6533EG (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio, Video)

bij produktinformatie kom ik op deze site

http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=45&kind=1

kan ik nu gewoon deze drivers binnenhalen
Realtek ALC Series AC'97 Audio Drivers??

Sorry maar ik ben echt een leek op het gebied van drivers en voordat ik iets verkeerd ga doen .... :confused:

Alvast bedankt voor de hulp
Groeten Wilma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan