Welke geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertr@nd00

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
goededag, ik heb voor een paar euro een Intel Pentium III-processor gekocht kloksnelheid 996 MHz, 192 MB gekocht, hierbij was de geluidskaart echter 'on board' dus nu wil ik een nieuwe geluidskaart kopen. Ik heb een extern home cinema set van Philips (MX5700d), deze wou ik graag aan mijn comp koppelen. heeft iemand een idee welke kaart ik nodig heb?

Bvd Bertrand

Euh....ik begrijp je vraag niet.
Wat heeft een processor met een onboard geluidskaart te maken.
of bedoel je dat je een moederbord gekocht hebt met een onboard geluidskaart.
als dat zo is vertel dan het merk van je moederbord.

Je home cinema set is een 5.1. Dus je zal een geluidskaart moeten aanschaffen die dit kan leveren. Welke, dat hangt af van je budget. Er zijn kaarten van "Creative", maar er zijn er ook veel betere, maar dan komen wij terug op het prijskaartje.

Ik heb deze comp gekocht, en er zit dus geen geluidskaart in, maar nu is het geluid gwoon rechtstreeks van af het moederbord gekoppeld. En met mijn voorgaande computers heb ik altijd met AUX gewerkt maar dan heb je nix aan je 5.1 systeem, dus daarom wou ik nu een geluidskaart wie op mijn home cinema kan aangesloten worden. Ik wil er ongeveer 100 euro aan uitgeven.

Bertrand

Als je budget rond de 100€ zit, zou ik gaan voor "Creative" bvb deze Creative SB audigy2 NX Extern Retail. Die kost russen de 120 en 130€ . Dit is wel een externe, maar menselijk van kwaliteit. Wens je geen externe kan je de Creative SB audigy2 ZS Retail nog nemen. Kostprijs tissen de 90 en 110€. Wil je gaan voor merken zoals Terratec,Yamaha, dan zal je toch wel een pak meer moeten neertellen.

Maar zoek even met google op geluidskaarten. Dan kan ze zelf bepalen wat je wil.

OK bedankt, ik zal eens informeren naar SOUND CREATIVE Audigy 2 ZS (7.1) RTL bij de plaatselijke dealer.

kabel

Ik heb de kaart nu gekocht, maar ik heb nu ng de kabels nodig. Aan mijn home cinema set zit een tulp stekker voor digitale ingang, en bij mijn kaart zit een 'normale' plug voor digitale uitgang. Ik heb ne al wel een vergulde tulp kabel gekocht, maar ik heb nog een verloop kabeltje nodig van een 'normale kop telefoon uitgang' naar tulp, maar mijn 5.1 geluid moet wel blijven. Weet iemand hoe zo'n kabeltje heet en war deze te koop is?

Bertrand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan