Welke geluidskaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wardog89

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart.
Maar heb hier niet echt verstand van.
Ik gebruik momenteel geen geluidskaart:eek:, maar gewoon de onboard aansluiting van een Asus P5N-D moederbord.
Als afluister apparatuur gebruik ik een Sennheiser HD595, Logitech Z-2300 en een Pioneer VSX-814 met een Canton Movie 60 CX setje.

Nou vraag ik me af of het geluid echt verbeterd door middel van een geluidskaart.
Ik heb dit nog nooit kunnen vergelijken.
Dus ik hoopte dat jullie dat mij konden vertellen.
En zo ja, welke zou dan een geschikte geluidskaart zijn?

Ik zat te denken aan bijvoorbeeld deze: Creative Sound Blaster PCI Express X-Fi Titanium
Het budget is tot zo'n 100 euro. Iets meer mag altijd.

Specs pc:
CPU: Q6600
Moederbord: Asus P5N-D
RAM: 4Gb@800mhz
GPU: Geforce 8800GT

Bij voorbaat dank,

Wardog!!!

wat mankeert er aan je onboard geluid??
meestal is dat goed genoeg hoor

Omdat ik heel vaak lees, dat het echt een verschil maakt als je een geluidskaart in je pc doet. Daarom vraag ik om jullie kennis:)

De onboard kaart is voor degene die geen hoge eisen stelt aan de kwaliteit van geluid meer dan voldoende, hoewel de onboardkaarten op zichzelf al niet slecht zijn.
De echte audiofreaks die merken wel degelijk verschil en gaan hier dan ook voor.
Dus wat is voor jou belangrijk? Die soundblaster is overigens zeker geen verkeerde keus.

Ik stel wel aardig hoge eisen aan mijn geluid.
Maar dan is er ook nog het feit dat ik het liefst een kaart koop die HD geluid ondersteund. De enige die ik zag zijn die Asus Xonar kaarten van 250-300 euro.
Weten jullie nog wat mooie kaartjes te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan