Welke GPU kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hallo,

Ik zit te twijfelen over welke GPU ik zal gaan kopen. In de vakantie hoop ik rond de €420,- te verdienen om daarvan een goede videokaart te kunnen kopen.
Ik twijfel over de MSI R9 390X, de MSI RX 480 of de GTX 1060.

Mijn nummer 1 keuze is de R9 390X, dit past precies in het budget, heeft 8GB VRAM, is snel en ziet er geweldig uit in mijn setup.
Mijn nummer 2 keuze is de GTX 1060, alleen omdat ik verhalen hoor dat deze kaart beter zal zijn dan de R9 390X en de RX 480..
Mijn nummer 3 keuze is de RX 480, want de kaart die nu uit is (Founders edition/reference card) heeft geen DVI poort, wat redelijk onhandig is sinds ik die juist nodig heb.

Wat zouden jullie aanraden voor de langere termijnen en wat binnen mijn budget van rond de €400,- past?

Alvast bedankt,

Tom

Persoonlijk zou ik voor de 1060 gaan, ook gelet op de problemen die er ( ondanks de driver-update ) nog steeds zijn met het energieverbruik vanuit het PCI-e slot door de RX 480.

Gewoon even wachten tot de 1060 werkelijk gelanceerd is en de 480's van de normale fabrikanten op de markt komen de 480's van de andere fabrikanten zullen 99,99% zeker geen power problemen hebben

Het energie verbruik maak ik me geen zorgen om. Het gaat me alleen om de prestatie's en over hoe lang die prestatie's genoeg zijn om de nieuwste games aan te kunnen.

Dat laatste is iets wat niemand goed kan inschatten Tony omdat er al games aankomen die meer dan 8 Gb werkgeheugen vragen en ook een flinke hoeveelheid Vram.
Ontwikkelaars volgen de technische ontwikkelingen van de hardware dus hoe sneller en krachtiger, hoe hoger de minimale systeem-eisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan