welke grafische kaart geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Ik heb een PC ter reparatie en hiervan is zeer waarschijnlijk de grafische kaart aan z'n einde gekomen.
Zodra ik een spel of een 3d-mark 2003 laat draaien dan valt het beeld af en toe weg en soms blijt het weg of komt terug en dan loopt de pc vast.
Het koel blok, wordt zeer heet, dit lijkt me al een tegen dat de kaart niet optimaal functioneerd (zit geen fan op en is er ook niet op te plaatsen.)
Het betreft geen driver probleem, ik heb zowel de orginele (meegeleverde) drivers en de update van de site geinstalleerd, maar alle versies hebben het zelfde probleem
Ook heb ik de pc in een "kale" install laten draaien met alleen win xp met 3dmark maar echter ook hetzelfde probleem.

Nu dan eindelijk mijn vraag:

Het systeem betreft een AMD Athlon 1,2 met 384 mb geheugen en een nividia geforce 5200 grafische kaart. Nu wil ik deze grafische kaart vervangen door een nieuwe maar welke moet wel geschikt zijn om te gamen.
Welke kaart zou het beste in dit systeem passen, een te snelle lijkt me overdone ivm capaciteit processor/ram/hd etc. wie heeft hier een leuke oplossing voor?

gaarne uw reacties.

groeten Robbie32

Tja, dat is ook afhankelijk hoeveel deze mag kosten, heb hier wel een overzicht met alle kaarten, met de prijzen.

Offtopic, heb je elk jaar een nieuwe nicname?:cool:

Lange Pier zei:
Tja, dat is ook afhankelijk hoeveel deze mag kosten, heb hier wel een overzicht met alle kaarten, met de prijzen.

Offtopic, heb je elk jaar een nieuwe nicname?:cool:

De prijs mag zo'n beetje rond de 100-150 euri zijn (maximaal) maar dan moet deze kaart wel een beetje op het niveau van de pc zijn.. en zo zo eentje dat de kaart snel is en dat dan het systeem en de hd de vertragende factor zijn. (dat is namelijk toch al het geval..)

offtopic... mijn nickname is al sinds mijn aanmelding dezelfde (sinds 2001...) hoezo??

robbie32

robbie32 zei:
De prijs mag zo'n beetje rond de 100-150 euri zijn (maximaal) maar dan moet deze kaart wel een beetje op het niveau van de pc zijn.. en zo zo eentje dat de kaart snel is en dat dan het systeem en de hd de vertragende factor zijn. (dat is namelijk toch al het geval..)

offtopic... mijn nickname is al sinds mijn aanmelding dezelfde (sinds 2001...) hoezo??

robbie32

In mijn link staan er genoeg die daar aan voldoen, beetje uitdokteren wat je wil hebben.
En als je hem bij de plaatselijke pc boer haalt, ben je toch afhankelijk wat ze zoal hebben.
Wel misschien een gegeven om er eentje te nemen met een heatpipe, scheelt weer herrie.

PS,
Het is nu je leeftijd, vandaar, grappie.:D

Lange Pier zei:
PS,
Het is nu je leeftijd, vandaar, grappie.:D

zo had ik het nog niet bekeken. Misschien pas ik hem inderdaad wel aan volgend jaar.

Maar betreffende de grafische kaart, ik zal eens even rondsnuffelen.
Kijken of ik er een leuke tussen zie staan...

thnx.

robbie32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan