Welke Grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMKM47

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
DAG,

Ik heb nu ’n DELL DIMENSION 4400, moederbordnaam Intel Pendleton D845PT (3 PCI, 1AGP, 2DIMM, Audio)

Videokaart NVIDIA GEFORCE2 MX/MX 400 64MB
3D-Versneller NVIDIA GEFORCE2 MX/MX 400

Ik wil daar ’n zwaardere videokaart inzetten omdat ik ben overgeschakeld naar VISTA 32Bits.
Hebben jullie ’n voorstel voor mij om ’n andere kaart in de plaats te zetten.

Kan dat ’n TYPE: NVIDIA GEFORCE 6600 GT of wat ik kan in de plaats zetten.
Graag goede raad zodat ik ’n goede koop kan doen.

GROETJES,

Maurice

Nouja, waar je eerst op moet letten is dat het een AGP kaart is. Omdat tegenwoordig PCIe de standaard is, heb je niet zo heel erg veel keuze, dus dat maakt het al wat gemakkelijker.

Eigenlijk zijn er maar 4 typen, en het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit wat je koopt ATI X1... / X2... of nVIDIA 6000 of 7000 serie , alles is beter dan wat je nu hebt. Maar aan de andere kant... ik zou er niet teveel geld aan uitgeven.
Je kan wel een dure videokaart kopen, maar op een P4 1.7Ghz moet je ook niet teveel verwachten. Op zo' systeem worden de beperkingen van CPU en moederbord eerder het probleem dan de capaciteiten van de videokaart.

Die Dimension 4400 kan maar maximaal 1gb aan het geheugen hebben zo te zien.

Vista heeft minimaal 1gb aan geheugen nodig om redelijk lekker te werken. Je zal dus nooit Vista optimaal kunnen draaien met de pc die je nu hebt omdat je maar maximaal 1gb aan geheugen er in kan zetten.

Maar om weer ontopic te gaan; waarom wil je trouwens een andere videokaart voor Vista? Alleen vanwege die paar extra effecten?

Zo te zien wil je niet teveel geld aan je video-kaart besteden.
Nou dan zou ik een 7600gt AGP kopen, ik heb zelf de pci-e versie en die werkt goed...
Het zou nog beter zijn om een nieuw moederbord erbij te hebben met pci-e slot, of je kan daarvoor wachten tot de pci 2.0 chipset...
Maar ik weet niet hoeveel je eraan wilt uitgeven en wat je ermee gaat doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan