welke gratis antivirus prog ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Wil een gratis antivirus programma installen op een pc.
Deze pc zal zo nu en dan gebruik maken van het internet.
Deze pc heeft win 98,maakt gebruik van een telefoon aansluiting en het geheugen is niet al te groot.
Norton valt dus gelijk al af, daarom de keuze voor een gratis scanner die de boel niet te zwaar gaat belasten.
De keus is gevallen op AVG of AVAST.
Welke is naar jullie mening de betere van de twee.
Heb al gelezen dat als je van AVG de boel wil updaten je elke keer alle oude updates ook meeneemt in de update. Vind dit eigenlijk een beetje zonde van de downloadtijd.
Graag wat info als jullie iets weten( voor/nadelen)

Geplaatst door klepzeikers
Heb al gelezen dat als je van AVG de boel wil updaten je elke keer alle oude updates ook meeneemt in de update. Vind dit eigenlijk een beetje zonde van de downloadtijd.
Dit klopt absoluut niet. Ik gebruik zelf AVG en laat deze elke dag automatisch op updates controleren. De ene keer is dit een update van bijvoorbeeld 60 kb, de volgende keer een van 170 kb en dan weer een van bijv. 120 kb.
Ik gebruik dit antivirusprogramma nu bijna 5 jaar en ben er zeer tevreden over. Kan het je dus van harte aanbevelen.

Guus.

ik gebruik al een tijd avast en het bevalt goed en telkens als mijn browser opstart krijg ik ook een update als die er is

naar aanleiding van het bericht van guus ik heb ook drie jaar avg gebruikt maar die gaf opeens aan dat er virussen op mijn pc zaten die er in werkelijk na div online scans helemaal niet opzaten met avast nergens last van

Gratis viruscanners laten wel eens wat zitten.

Je kunt ook AntiVir downloaden.

Maar die onlinescanners blijft mosterd na de maaltijd.....een actieve virusscanner is altijd beter.

Een online virusscanner is een mooie manier om te checken of je systeem daadwerkelijk virusvrij wordt gehouden door je scanner

online scan

Ben ik het compleet mee eens.

Heb zelf trouwens Panda antivirus, die is niet een van de duursten en werkt vrij goed.

Grtz

Heb de avast eens bekeken, lijkt mij toch wel redelijk goed te werken.
Online virusscan is dus inderdaad echt niks.
Op deze pc worden gewoon standaard dingen gedaan op internet, dus geen kazaa of andere ellende.
Lijkt mij die avast toch wel geschikt voor ?????????????

reactie welke virusscanner

Antivir werkt bij mij geweldig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan