welke gratis firewall kan ik het beste gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jiros

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2005
een aantal vraagjes:
1. welke gratis firewall kan ik het beste gebruiken?
2. kan ik ook checken of er een hacker in het systeem zit?

Geplaatst door steven-w
Windows xp firewall voldoet prima
Tja, als je er geen problemen mee hebt dat alles vanuit je computer zo het wereldwijde web op mag.....:)

Geplaatst door upsidaisy

Ik kan me haast geen slechtere firewall voorstellen.

Wat MS zelf eigenlijk min of meer toegeeft: "Moet ik een niet-Microsoft firewall gebruiken in plaats van de ingebouwde Firewall voor Internet-verbindingen?
Als u al een niet-Microsoft firewall op de computer hebt geïnstalleerd, blijft u deze gebruiken. Als u nog geen firewall hebt, kunt u kiezen. Als u een gebruiksvriendelijke firewall zoekt die u gemakkelijk kunt configureren, kiest u Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP. Als u geavanceerde opties zoekt om het verkeer dat uw computer passeert te beheren en u bovendien uitgaand verkeer (verkeer vanaf uw computer naar internet) wilt blokkeren, kiest u een firewall van een andere leverancier."

Om vervolgens wat links naar firewalls te geven: http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#15

Geplaatst door ikself
Tja, als je er geen problemen mee hebt dat alles vanuit je computer zo het wereldwijde web op mag.....:)

Inderdaad.
Echter zal je wel zien dat als je bijvoorbeeld een test doet op www.grc.com of bij symantec dat je PC wel totaal dicht zit voor verkeer van buitenaf. Volledig Stealth. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kerio!

Geplaatst door Raymond Bos
Echter zal je wel zien dat als je bijvoorbeeld een test doet op www.grc.com of bij symantec dat je PC wel totaal dicht zit voor verkeer van buitenaf. Volledig Stealth. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kerio!
Ik heb helemaal geen ervaring met Kerio. Zou het niet een instelling zijn binnen Kerio? Zelf gebruik ik Sygate, voldoet prima, alleen geeft ie standaard alle applicaties serverrechten, met het gevolg dat er bepaalde poorten openstaan. Dit kun je eenvoudig verhelpen, maar je moet 't wel ff weten. Misschien heeft Kerio ook 'zoiets'.:)

Ik heb Kerio ook niet meer ( zeer kort gehad) nadat bleek dat hij niet in staat was alle poorten op Stealth te krijgen. Ik heb inderdaad nog lopen zoeken of daar een oplossing voor was. Echter zijn er veel mensen die niet super handig zijn met software en daarom vind ik dat je ervan uit moet gaan dat als je een firewall instaleert je er in ieder gevan van uit moet kunnen gaan dat de poorten dicht zijn onder capriolen uit te halen.

Geplaatst door Raymond Bos
....zijn er veel mensen die niet super handig zijn met software en daarom vind ik dat je ervan uit moet gaan dat als je een firewall instaleert je er in ieder gevan van uit moet kunnen gaan dat de poorten dicht zijn zonder capriolen uit te halen.
Wat dat betreft is Zone Alarm goed. Spijkert na installatie alles potdicht (ook de serverrechten) en vraagt bij elke gebeurtenis keurig netjes of je wel of geen toestemming wilt geven.:)

ach ja, met de firewall op xp service pack 2 heb ik geen problemen mee, alleen hij is zo groot (+/- 600 MB), en ik installeerd sp2 alleen voor de firewall.
maar ik ga nu die sygate en zonealarm proberen, in ieder geval bedankt voor de reactie!

btw ikself: mooie desktop, hoe kom je aan die taakbalk?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan