Welke harddisk in Lenovo X60s

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
In documentatie van Lenovo Thinkpad X60s staan de volgende harddiskcapaciteiten genoemd: 40, 60, 80, 100 en 120 GB. Zou er ook een 160 GB in kunnen of krijg je dan problemen?

Hangt er vanaf wat er op de pc geïnstalleerd wordt. Is dat XP, dan kun je problemen krijgen als je niet een XP installatie CD gebruikt waar niet al Service Pack 3 in geïntegreerd is.
Voor alle nieuwere Windows versies dan XP verwacht ik geen problemen als je een grotere harddisk inbouwt.

Tijs.

Hangt er vanaf wat er op de pc geïnstalleerd wordt. Is dat XP, dan kun je problemen krijgen als je niet een XP installatie CD gebruikt waar niet al Service Pack 3 in geïntegreerd is.
Voor alle nieuwere Windows versies dan XP verwacht ik geen problemen als je een grotere harddisk inbouwt.

Tijs.

In eerste instantie dacht ik aan een 160G harddisk met dual boot XP met Linux Mint want dat combineert prima. Daarbij is Mint waar het eigenlijk om gaat (95%). Maar mijn XP-dvd is een oudje zonder SP3 dus dan maar niet proberen. Win7 en 8 zijn geen opties want dat werkt niet in dual boot met Linux heb ik ervaren. Dan hou ik het maar bij Linux (en XP in virtual box). Neem aan dat Linux geen problemen geeft als ik er 160G in zet?

Linux heeft er geen problemen mee.

Tijs.

Er is nog wel 1 tip: Als je de eerste primaire partitie niet groter maakt dan 120 GB dan kun je ook een oude versie XP daar op installeren.
Je moet alleen die partitie dus niet groter maken dan die 120 GB.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan