Welke harde schijf aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Berichten
239
Hallo helpers,

Wat is wijsheid, ik wil graag uitbreiding van mijn opslaggeheugen, in de computer (pavilion 791), zit een 80 Gb ultra DMA 7200 rpm.
Hij is nu NTFS. (wat dat dan ook is)

Momenteel zit er nog een harde schijf in, maar die is te klein (30 Gb), deze heeft 2 partities, is al eens misgegaan met formateren, de ene partitie is NTFS en de andere Fat 32.
Deze schijf wil ik er weer uithalen en vervangen voor een grotere.

Ik wil er nu zo een 120 Gb in plaatsen voor vooral opslag en afspelen van muziek.

Wat is slim om aan te schaffen.

Groetjes,

Rob
 
je hebt een ultra dma en ik neem aan dat er eenzelfde bijkomt dan zou ik voor een maxtor gaan met max. ongeveer 4ms en een buffer van 8mb cache . Western Digitals ben ik niet kapot van.lawaaibakjes. Of een seagate is ook wel prettig m.n. de barracuda.

greetz
h

PS 7200 revolutions want 10000 wordt alweer aardig heet en is mi vrij overbodig en luidruchtiger.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dus weer tegenover gesteld als van hehe

Ik heb bij mij al die lawaai bakken van maxtor eruit geknikkerd en stille Western Digital geplaatst.

zo zie je maar ieder heeft z'n favoriet, de seagate is de stilste van allemaal maar heeft toch niet mijn voorkeur.

groetjes speedtouch
 
soort harde schijf

Oke, misschien moet je een beetje geluk hebben als ik het zo lees.
1. Wat is precies Ultra DMA?
2. Kan ik een nieuwe harde schijf zo plaatsen of moet je die eerst nog voorbereiden of doet XP dat zelf op de een of andere manier? (Fat 32 of NTSF, maken bijvoorbeeld)


Bi j de schijf die ik nu had geplaatst (zat eerst in een andere computer, was door de computer zaak al twee partitie's aangebracht, deze schijf kon er dus zo in en werd herkend.
 
1. Zie hier dit heb ik gevonden van u-dma.

2. Als je een nieuwe HDD plaats zonder besturingssysteem, dan kan je opstarten met de XP-CD volg gewoon de stappen voor het installeren en formatteren.

Zorg wel dat je in het bios de cd-rom als eerste laat booten.

groetjes speedtouch
 
installeren hard disk

Bedankt speedtouch,

Ik heb wel een besturingssysteem, zit al standaard op de HP, dus ik heb geen extra cd's van windows.
De nieuwe harde schijf wordt een extra schijf, dus er hoeft dan denk ik geen besturingssysteem op.

Maar misschien moet er nog wel iets mee gebeuren?

Rob
 
Is de de HD al gepartitioneerd? Zo nee, dan eerst met fdisk partitioneren. Zo ja, dan dubbelklik je "Deze Computer", dan op de 2e HD (rechter muisknop klikken) eigenschappen, dan klik je op formateren ook wordt er een driveletter toegekend.


Je moet wel een master en een slave instellen, je hebt nl.2 IDE kanalen, waar je in totaal 4 apparaten op aan kan sluiten. 2 per "kabel"dus. Ik zou de 1ste harde schijf op master zetten en de ander op slave, en je CD-ROM en brander op het andere IDE kanaal, op dezelfde manier.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan