Welke harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonkelir

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Hoi,

Welke van onderstaande 2 harde schijven lijkt jullie de beste keuzen :
- Western Digital WD10EADS (1TB, 5400rpm, 32 MB cache)
- Samsung Spinpoint F1 (1TB, 7200 rpm, 32 MB cache)

De 1e heeft een lager toerental maar is zuiniger.
Afgaande op een review op het internet zou die WD10EADS wel niet zo'n hoge toegangstijd hebben als veel andere 5400rpm drives. Volgens de review doet die HD het zelfs beter dan sommige 7200rpm drives.

Maar wat lijkt jullie het best? Zou die Samsing echt véél sneller zijn dan de WD?

Wat de beste keuze is, ligt er maar net aan waar je hem voor gaat gebruiken.
Als hij altijd aan staan lijkt me de WD de beste keuze omdat hij zuiniger is.

Als hij maar af en toe aan staat en je werkt met veel grote bestanden, dan zou voor mij de Samsung de beste keuze zijn. Ik zou dan voor een WD met 7200 toeren gaan maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Wel, de harde schijf zou moeten dienen als primaire harde schijf (dus de schijf waar het besturingssysteem op geïnstalleerd wordt)

Ik gebruik de computer vooral om te gamen en om video te bewerken.

voor zover ik begrepen heb, is de WD10EADS een prima schijf om eerder als 2e harde schijf te dienen... ?

De western digital kunt u goed gebruiken als 2e harddisk omdat er geen programma´s op hoeven te staan alleen een bestand erop zetten kan een keer iets langer duren. Als u xp en al uw programma´s erop wil zetten zou ik voor de samsung gaan, omdat een hoger lees en schrijfsnelheid de programma´s sneller laat werken. Waardoor uw pc bij de western digital iets langzamer zal zijn

Groetjes,

Meer40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan