Sarvo
Meubilair
- Lid geworden
- 23 apr 2001
Hoi allemaal,
Na het netjes opbergen van m'n kabelzooi in m'n kast heb ik, de toch al brakke, verbinding van mijn satapoort op m'n mobo gemold.
Ik ben maar naar de dichtstbijzijnde pcshop gebrommerd om een sata pcikaartje te halen. De verleiding was te groot en heb er een sata raidcontroller van gemaakt en een 80GB 7200rpm sata-150 HD bijgekocht.
Nu heb ik dus 2 80GB schijven die ik zo wil instellen dat ze samen 160GB zijn.
De eerste vraag:
Welke raid instelling moet ik hebben om ze samen tot 1 schijf te combineren?
De volgende vraag:
Ik heb ook een 120GB Sata150 HD.
Hoe kan ik het het beste indelen volgens jullie?
120 GB - windows (40 GB windows 80 GB overige zooi, op mobopoort die nog heel is (c: en d: )
160GB RAID - data opslag en van c:/d: naar e: uitpakken (lekker snel) van gerarde dvd's e.d en niet gepartitioneerd
lijkt mij het beste... nog andere suggesties?
Na het netjes opbergen van m'n kabelzooi in m'n kast heb ik, de toch al brakke, verbinding van mijn satapoort op m'n mobo gemold.

Ik ben maar naar de dichtstbijzijnde pcshop gebrommerd om een sata pcikaartje te halen. De verleiding was te groot en heb er een sata raidcontroller van gemaakt en een 80GB 7200rpm sata-150 HD bijgekocht.
Nu heb ik dus 2 80GB schijven die ik zo wil instellen dat ze samen 160GB zijn.
De eerste vraag:
Welke raid instelling moet ik hebben om ze samen tot 1 schijf te combineren?
De volgende vraag:
Ik heb ook een 120GB Sata150 HD.
Hoe kan ik het het beste indelen volgens jullie?
120 GB - windows (40 GB windows 80 GB overige zooi, op mobopoort die nog heel is (c: en d: )
160GB RAID - data opslag en van c:/d: naar e: uitpakken (lekker snel) van gerarde dvd's e.d en niet gepartitioneerd
lijkt mij het beste... nog andere suggesties?