Welke HDD voor Asus A52JR?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwarden81

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Hallo computerexperts!

Ik denk dat de harde schijf van mijn notebook niet goed meer werkt. Het kopiëren van bestanden naar andere schijven mislukt steeds en dan loopt de notebook vast, hij is vaak onverklaarbaar traag en krijg bij bijv. het downloaden van films vaak een foutmelding: "Kan opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat".

Er zit nu een schijf in van 750GB en ik zou graag een betrouw/betaalbare schijf van 1TB willen (als dit technisch mogelijk is..)

Welke schijf kan ik het beste kopen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hoi,

Je kan toch de hd testen op zijn gesteldheid met deze bv ,ik twijfel of het aan je hd ligt.

Laatst bewerkt:
Ik heb het programmaatje z'n werk laten doen. Ik ga een proberen of het iets heeft uitgehaald..

Laatst bewerkt:
Na alle controle punten en opruiming/ herstel acties opnieuw geprobeerd een filmbestand te verplaatsen maar dit mislukte weer. Ben nu bezig met de uitvoerige schijfcontrole (langzame) want de snelle gaf niets aan verder...

Ik heb de foutcontrole (Check Disk) afgebroken. Hij bleef maar hangen op 10% en ging niet verder. Ik heb het bijna 5 uren aangekeken. De harde schijf zal dan wel niet meer oké zijn gok ik zo. Misschien het het toch handiger de HDD te vervangen denk je niet?

Hoi,

Ja lijkt mij ook dan helaas misschien is deze dan een optie prima merk .

Nu moet ik alleen nog ff Windows 7 ritselen, daar heb ik nooit een cd-rom van gekregen bij aanschaf. Of kan ik beter Windows 8 kiezen?

Ik heb crystaldiskinfo laten scannen. Ik weet niet goed wat het allemaal betekend. Ik krijg dit te zien:
26-09-2013 18-20-43.jpg

Hoi

Waarschuwing zitten toch wel een aantal fouten op de hd dus lijkt met inderdaad niet verkeerd om een andere hd te nemen

Windows 7 kun je gewoon installeren met de code die achterop je laptop staat.
Een windows 7 installatie schijf kun je gewoon downloaden en oa hier vinden. Let op dit zijn wel engelse versies. Behalve als je een Ultimate versie hebt, je kunt daar gratis taalpakketten installeren.

Je kan inderdaad de overweging maken om over te stappen op Windows 8, als je toch opnieuw gaan installeren. Ik gebruik Windows 8 nu enkele maanden en het bevalt mij prima.

okee, bedankt voor de informatie. Nu is het nog even wachten op de nieuwe HDD. Ik hoop dat het allemaal in een keer goed gaat met het omruilen en installeren, zo niet dan stel ik hier mijn vragen weer :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan